Az Audi lehet a megmentő - elmaradhat Brüsszel büntetése

Az autógyártó a gönyűi intermodális, azaz kikötővel, vasúti és közúti összeköttetéssel is bíró ipari parkban építheti fel logisztikai parkját.
NAPI, MTI-Eco, 2012. február 25. szombat, 09:56
Fotó: Napi.hu

Nem Győrben, hanem a közeli Gönyűn épülhet meg az Audi-gyárat bővítése után kiszolgáló logisztikai park - erősítette meg szombati számában a Kisalföld a Napi Gazdaság korábbi, Auditól származó értesüléseit.

Amint arról tavaly ősszel beszámoltunk, Fellegi Tamás akkori fejlesztési miniszter egy képviselői kérdésre azt válaszolta, hogy az Audi jelentkezett, hogy logisztikai parkját Gönyűn valósítaná meg. Minderre az Audi Hungaria akkor úgy reagált, hogy valóban tervezi egy logisztikai-beszállítói park megvalósítását. A helyszínről és a megvalósítás módjáról még folynak a tárgyalások.

Becsey Zsolt, külgazdaságért felelős miniszterelnöki megbízott a Kisalföldnek azt mondta: "A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt".

A lap "illetékesek" által megerősített információja szerint az Audi vezetése csütörtökön, a Német Gazdasági Klub jubileumi rendezvényén tárgyalt a témában a miniszterelnökkel, ez után "egyértelmű iránynak tűnt" Gönyű, ami az állam számára is a legkifizetődőbb megoldás lenne.

Szükség is volna az Audi jelenlétére, hiszen kormányzat megpróbálja felébreszteni Csipkerózsika-álmából a Győr-Gönyű kikötőt. A vízi és a közúti kapcsolat megépítése után mintegy tízmilliárd forintból, javarészt uniós pénzekből 2008-ban úgy sikerült megépíteni a vasúti összeköttetést, hogy aztán az napjaikban sem működik, az ipari parkban pedig alig akad betelepülő, így tartani lehet attól, hogy Brüsszel visszaköveteli a mintegy nyolcmilliárdos támogatást. A kormány tavaly ősszel azt tervezte, hogy állami kézbe veszik a kikötő komplex működését: az ezt végző állami társaság létrehozásával a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőt (MNV) Zrt.-t bízták meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

mezike, 2012.02.26 15:52

@szabadosi:
hát persze...előbb vidd ki a pénzed majd hozd be...bár az sem garancia semmire...ha nem eléggé nagy a tőke!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

GSzilvio, 2012.02.26 14:33

És ha ehhez még a pápai repteret is megcsinálnák egy nemzetközi Cargo reptérnek - mert lenne rá lehetőség, tudom egy NATO tiszt ismerősöm révén - akkor potenciálisan adott, tengerentúli külkereskedelmen is tudnának bővíteni!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

SzaszaG, 2012.02.26 00:03

@megalodon:
Mondjuk fizethetnénk a tetmelő beruházásoknak azoknak a különadójából akik csak a pénzért jönnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megalodon, 2012.02.25 21:34

@szabadosi:Akkor jönnek ide ha megéri,vagyis ha nincs adó, majd a melós akinek munkát ad fizeti az szja.-t,tb.-t stb.. az élet erről szól.. ha volna adó odébbálna oda ahol örülnek neki, hogy munkahelyet létesít..sőt fizetni szoktak, hogy betelepüljenek (lásd Merci,Hankook stb..)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

szabadosi, 2012.02.25 16:36

Magyar cégek is kaphatnak olyan kedvezményeket, mint az Audi? 2010-ben 160 milliárdot keresett az Audi, de 0-t adózott. Ilyen feltételekkel a magyar cégek is jobban tudnának teljesíteni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html