A Multimádia Barométer című felmérést idén tavasszal végezték 138 hirdetési megbízásokat adó vállalat, 39 reklámügynökség és 21 médiavállalkozás vezetőinek online megkérdezésével. A válaszadók döntő többsége az online média szerepének növekedését prognosztizálja a marketing kommunikációban. Átlagosan optimistábbak a megbízó vállalatok döntéshozói, a legvisszafogottabban pedig a reklámügynökségek vezetői nyilatkoznak a kérdésről. Az online média marketing kommunikációs célú felhasználása leginkább a számítástechnikai- információtechnológia területén terjedt el a megkérdezettek véleménye szerint. Utána a távközlés-hírközlés, majd a média- és reklámpiac következnek. Negyedik helyre az egyéb szolgáltatásokat helyezik, ötödikre a pénzügyi szolgáltatásokat, hatodikra pedig a kereskedelmet és vendéglátást. A válaszadók legkevésbé a mezőgazdaságban tartják elterjedtnek az internetes marketing kommunikációs megoldások alkalmazását. Az agrárszektort még a nehézipar-bányászat, valamint az egészségügy előzi meg. Az online médiát a hazai vállalatok leggyakrabban információ-közlésre használják, majd ezután következik az értékesítés-ösztönzés, illetve a márkaépítés - vélekednek a válaszadók. A választ adók háromnegyede hátrányosnak tartja egyfelől, hogy a kommunikáció hatékonysága nagyban függ az adott célszemély internetes elérésének gyorsaságától, ami a célközönség viszonylag szűk voltát is eredményezi. A megkérdezettek többsége szintén hátránynak ítéli, hogy a célközönség többnyire szétszórtan, nem célzatosan látogatja az egyes internetes oldalakat. A kérdésre, hogy az online média mely marketing kommunikációs célra alkalmas leginkább, a válaszadók közel kétharmada nevezte meg az információ-közlést, majd az értékesítés-ösztönzés és a márkaépítés következik.