Az M0-son autózik? Ennek örülni fog

Kétszer három sávosra bővült az M0-s autóút az M1 és az M7 autópálya közötti szakaszon. A 2,7 kilométer hosszú, kibővült útrészt pénteken adták át ünnepélyesen Törökbálint közelében.
MTI, 2015. november 27. péntek, 17:10
Fotó: Napi.hu

Az elkészült beruházást Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára, a térség KDNP-s országgyűlési képviselője, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja, Szűcs Lajos Pest megyei fejlesztési biztos, valamint Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese adta át. A nettó 6 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően az M0-s autóút déli szektorának immár teljes hosszában kétszer három forgalmi sávon lehet közlekedni.

Az eseményen Aradszki András arra hívta fel a figyelmet, hogy a 2010-ben hivatalba lépett kormány 2015 végéig összesen több mint ezer kilométeren valósít meg jelentős közúti beruházásokat, illetve a költségvetési forrásból is támogatott fejlesztésekben a következő években összesen mintegy 515 kilométernyi új gyorsforgalmi útszakasz épülhet meg Magyarországon. Az M0-ás déli szektorának jelentőségéről szólva elmondta: ez a régió második legforgalmasabb gyorsforgalmi útja, ezért különösen fontos, hogy a nagy kamionforgalom elviselése érdekében Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával, nagyobb teherbírású betonburkolattal valósult meg a fejlesztés. Az átadott 2,7 kilométeres szakasz 85 százalékban uniós és 15 százalékban hazai forrást használt fel.

Szeneczey Balázs tolmácsolta Tarlós István, Budapest főpolgármestere köszönetét a projekt-megvalósításban résztvevőknek. A városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy az M0-ás autóút fejlesztése Budapest életére is jelentős hatással van.

Tarnai Richárd  arról beszélt, hogy az állam olyan projekteket tett Brüsszel asztalára, amelyek jók és professzionálisan kidolgozottak voltak, ezért az Európai Unió tudja őket támogatni. A kormánymegbízott megjegyezte, hogy a kormányhivatalok létrehozásával az engedélyeztetések ideje is lerövidült.

Szűcs Lajos azt hangsúlyozta, hogy a beruházással Pest megye valamennyi polgára és vállalkozása is új lehetőségekhez jut. A Pest megyei fejlesztési biztos emlékeztetett rá: a megyében összpontosul - a főváros nélkül - a magyar vállalkozások több mint 15 százaléka, és ezek a vállalkozások az elmúlt években az uniós fejlesztési forrásokból alig részesülhettek. A kormány a közelmúltban döntött a megye és a főváros különválásáról - emlékeztetett, kiemelve, hogy a főváros és Pest megye végre nem versengő ellenfele egymásnak, hanem korrekt partnere.

Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese a fejlesztést bemutatva elmondta: a NFM megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a 2013-ban lezárult, M5-M7 közötti 27 kilométeres fejlesztéshez kapcsolódva 2,7 kilométeren folytatódott az M0 gyorsforgalmi út bővítése. A forgalom a korábbi 2-szer 2 helyett mostantól az M3 autópálya és Győr irányába is 2-szer 3 sávon haladhat. A fejlesztés keretében a jobb oldali pálya is megerősített aszfaltréteget kapott. A beruházás során átépítettek egy csomópontot, egy aluljárót és egy új felüljáró épült meg. A bal pálya teljes hosszán korszerűsítették a vadvédő kerítést. A Betonútépítő Zrt. 550 nap alatt végezte el a kivitelezést.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Warlock, 2015.11.27 19:34

@acdc: No de azért már csak körbe tudjuk járni Bp-et, ÉS nincs minden nap dugó. Ha a románokat el lehetne terelni Szerbia felé, azt a kb. 5 milliót amelyik autózási mániában szenved, közlekedési kultúrájuk meg nincs, akkor szinte alig lenne baleset már rajta. Mi már nagyon vártuk hogy kész legyen, antisoros szavaival élve

"jó hííír... 20 éves késés......"

Nem mindegy amúgy kelet vagy nyugat felől kerülöd meg a fővárost? Minden lényegi autópályát és főutat elérsz már róla, szerintem nagy értelme nem lenne a nyugati szektornak már, a lényeg kész... Bocs minden budai lakostól, én mint nem budai mondom ezt persze... ők szívnak tovább... viszont menő a hely, villák, luxuskéglik, hegyi levegő stb... :-)) vmit vmiért...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2015.11.27 19:19

Baszhatjuk az egészet, ha nincs befejezve a körgyűrű.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html