A közbeszerzés eredményét az ajánlatkérő Magyar Közút Nonprofit Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A feladat két részből áll. Az első a jobb oldali 45,7 kilométeres szakasz, amely a 16. kilométertől indul. Ezt a Reaszfa Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte 5 milliárd 903 millió forinttal.

A második rész ennek a szakasznak a bal oldali pályája (ez 46 kilométer hosszú), amelyet az EuroAszfalt Kft. nyert meg, nettó 11 milliárd 629 millió forinttal.

A szerződéseket július 30-án kötötte meg a nyertesekkel az ajánlatkérő. Indult még a tenderen a DunaAszfalt Kft. is.

E hét elejétől újabb sávelhúzásos terelést kezdenek el kiépíteni a Budapest felé vezető oldalon a szakemberek az 57-es és 37-es kilométerszelvények között az M1-esen - közölte Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Az M1-es autópálya Tatabánya és Budapest közötti szakaszán augusztustól jövő év végéig összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg, mindkét irányt érintve. A héten a munkálatok első ütemében a szakemberek a 19-es és 31-es kilométerszelvények között építették ki a sávelhúzásos terelést, hogy a munkaterületek mellett az eddig is megszokott 2x2 sávos kapacitással működhessen a gyorsforgalmi út. A marási munkákat elkezdték a 31-es kilométerszelvénytől Budapest irányába.
A következő napokban újabb munkaterületet alakítanak ki a szakemberek, melyhez kapcsolódóan az érintett szakaszokon, a terelések kiépítése alatt 1 sávon haladhat majd a forgalom mintegy 10 kilométernyi szakaszon.