Az MTVA elégedett a közszolgálati adók nézettségével

A Maradj talpon című vetélkedő a legsikeresebb az októberben a közszolgálati adók képernyőjére került műsorok közül, énnek is köszönhető, hogy a fiatalabbak is kezdenek visszatérni az m1 elé.
Diószegi József, 2011. október 27. csütörtök, 14:16
Fotó: Napi.hu

A közmédia adóinak október elejei megújítása óta elkezdődött egy átrendeződés az M1 nézőtáborában, és olyanok is a közszolgálati adót választják, akik az elmúlt években elhagyták a csatornát, és például a kisebb, kábeltelevízióknál kötöttek ki. Ez derül ki az első három heti nézettségi adatok alapján - mondta Sági Ágnes, a Médiaszolgáltatástámogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kutatási vezetője egy mai tájékoztatón. Korábban szinte teljesen eltűnt a közszolgálati adók nézői közül az ötven év alatti néző (ami pedig a reklámoztatók, és a kereskedelmi televíziós csatornák legfőbb közönsége), most tehát ez a réteg is kezd visszatérni az m1 elé.

Az ősszel indult műsorok közül a legnagyobb siker a Maradj talpon című vetélkedő, bár a többi műsor is szépen teljesít, azt viszont az alkotók is tudják, hogy a DTK show című műsoron még csiszolni kell - ezt már Szabó László, az MTVA kommunikációs igazgatója tette hozza.A közszolgálati csatornákon sikerült minőségi filmekkel is előállni - emelte ki Szabó, hozzátéve, hogy a későbbiekben jellemzően saját jogon - vagyis nem közvetítőkön keresztül - vásárolnak filmeket.

A sikeres elemek pedig a többi műfaj nézettségét is növelték, ilyen például az esti Híradó. az MTVA vezetése abban bízik, hogy a mostani eredményeket tartani tudják, sőt az valamelyest növelhető is. Szabó szerint egyébként a közszolgálati csatornák esetében is az a cél, hogy minél többen nézzék, tehát nézettségi versenyben kell lenniük. Egy év múlva azzal lennének elégedettek, ha versenyben lehetnének azért, hogy megverjék a kereskedelmi adókat.

A kereskedők visszaigazolása alapján meggyőző volt az első három hét eredménye - ami azért fontos, mert most kötik a jövő évi reklámszerződéseket -, de a megújulás már erre az évre is hozott pénzeket. Szabó szerint az m1-nek reklám szempontjából részben emiatt illetve az Olimpia és a Futball Eb okán is jó éve lehet 2012.

Az év végéig egyébként már nem várható új műsor a közszolgálati tévékben, de januárban indul egy újabb vetélkedő, 2012 március 15-én pedig megújul a csoport arculata, ami új műsorokat is hozhat - tette hozzá az igazgató.

HOZZÁSZÓLÁSOK