Március 2-án sikeresen elindult Magyarországon az azonnali fizetési rendszer, ami megnyitotta a lehetőségét az azonnali átutalásra épülő új, alternatív fizetési szolgáltatások megjelenésének.

A nemzetközi példák azt mutatják, hogy az azonnali fizetési rendszerek bevezetése után akkor változik meg igazán a fogyasztók pénzügyi magatartása, és kezdik el új élethelyzetekben is használni ezt a csatornát, ha rendelkezésükre áll egy kényelmes, egyszerűen használható és széles körben elterjedt mobiltelefonos fizetési applikáció.

Az új rendszer kínálta társadalmi és gazdasági előnyök minél szélesebb körben történő érvényesítése érdekében a Giro Zrt. alapos vizsgálatnak veti alá az azonnali fizetésen alapuló mobilfizetési applikáció megvalósításának lehetőségét és módját - közölte a társaság.

A cél egy olyan mobilfizetési applikáció fejlesztése, mely minden bank számára elérhető. A piacon már jelenlévő vagy megjelenő széttöredezett megoldások mellett egy olyan hazai tulajdonú, egységes mobilfizetési alkalmazás jön létre, amely minden érintett - bankok, kereskedők, lakosság - számára előnyöket biztosít, és versenyképes alternatívát jelent a már meglévő fizetési eszközök és megoldások mellett.

A mobilfizetési megoldás megtervezése során kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy egy olyan innovatív, ugyanakkor megbízható alkalmazás legyen, amelyhez a bankok minél szélesebb köre csatlakozik. A zrt. a bankokkal az egyeztetéseket megkezdte annak érdekében, hogy 2021 során Magyarországon elinduljon az azonnali utaláson alapuló mobilfizetési szolgáltatás.