A Zala Megyei Rendőr-főkapitányságnak az MTI kérésére összeállított adatai szerint 2008 első hét hónapjában több mint 27 600 utas vette igénybe nemzetközi légi forgalomban a sármelléki FlyBalaton repülőteret, idén július végéig ugyanakkor összesen 1516 utazó lépett be vagy ki az itt működő légi határátkelőn. Tavaly október végén ideiglenesen lezárták az üzemeltetők a repülőteret, amelynek forgalma idén áprilisban indult újra, így az idei számok négy hónap forgalmi adatait tükrözik a tavalyi teljes hét hónappal szemben.

A FlyBalaton repülőteret a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatától 2004-től 99 évre bérlő, ír hátterű Cape Clear Aviation (CCA) Kft. több mint öthónapos kényszerű leállás után - amelynek pontos okáról nem adtak információt - április negyedikén nyitotta meg újra a sármelléki leszállóhelyet. A reptér újbóli megnyitása érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és utaztató cégek összesen közel 30 millió forintot adtak össze.

Ezt a számlát a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület kezelte, de mint Horváth Orsolya, az egyesület irodavezetője szerdán az MTI-nek elmondta: az elkülönített összeg júliusra elfogyott. Hozzátette, hogy innentől már a repülőtér üzemeltetőinek feladata a charterjáratok fogadásának és indításának biztosítása.

Az MTI úgy értesült, hogy az elmúlt hetekben több alkalommal is csaknem meghiúsult a Lufthansa heti rendszerességgel érkező járatainak fogadása. Júliusban a feltételek hiánya miatt nem Sármelléken, hanem Ferihegyen landolt az egyik düsseldorfi járat, így az utasokat Budapestről busszal szállították Hévízre. Az elmúlt héten pedig nem tudott kerozint vásárolni a repülőtér, hogy azt továbbadja a Lufthansának, így az üzemanyagot a járatokra szerződő hévízi utazásszervező fizette ki és adta tovább a német légitársaságnak.

Szabó Vendel, Sármellék polgármestere megerősítette azt az információt, hogy új üzemeltetőt keresnek a repülőtérre, mert hosszú időn át a jelenlegi - felszámolás alatt álló - bérlők bizonyosan nem tudják működtetni a leszállóhelyet. A CCA-nak nincs a tulajdonában terület, csak az általa épített új fogadóépület és a kiszolgáló létesítmények.

A polgármester hozzátette: biztató tárgyalások folynak hazai és külföldi befektetőkkel, akiktől kaptak ajánlatot már vételre és bérletre egyaránt. Hangsúlyozta: az a legfőbb cél, hogy működőképes maradjon a repülőtér, ne zárjon be és őrizze meg az állandó határnyitást is jelentő nemzetközi kereskedelmi minősítését. A tárgyalásokat ezért még októberig be is akarják fejezni, mert a következő évre csak így lehet utasokat és légi járatokat biztosítani. A sármelléki repülőteret jelenleg üzemeltető CCA későbbre ígért tájékoztatást.