Most azonban ilyenről nem tudnak beszámolni. Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója kérdésünkre röviden és velősen annyit válaszolt, "egyértelmű visszaeséssel számolunk". A cég mindenesetre nem adja fel, a tavaszi katalógus - fűzte hozzá az ügyvezető - lényegében ugyanazokat a termékeket tartalmazza majd, amelyeket tavaly ilyenkor kínáltak. A múlt év hasonló időszakában ment a szekér és az áruházláncok meglepő forgalomerősödésről számoltak be, elsősorban a kertüzletág megerősödése nyomán. A háztartások akkor jutottak el arra a szintre, hogy a ház-lakás berendezését követően a kertre is több idejük maradt, "közelebb hozták a teraszhoz az udvart". A bauMax idén stagnáló forgalommal számol és reményei szerint az építőanyag-forgalom volumene nagyobb lesz, mint a kiskerti szegmensé. A cég szerint a háztartások, már amelyek még képesek költeni, nagy hangsúlyt helyeznek az energiatakarékosságra, így a forgalmat a hőszigetelő technológiák, modern nyílászárók és energiatakarékos rendszerek pörgetik fel. A kerti szegmensben a volument a jelek szerint újra a lakótelepi háztartások költései adják, mert a bauMax szerint a slágertermékeket most a balkon- és cserepes növények jelentik. Emellett befutó lehet még a kerti dekoráció.