Lefújták a balatoni közlekedésfejlesztést - megszólalt a NIF

Visszavonta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciójának elkészítésére kiírt nyílt közbeszerzést. Az indoklás kétséges.
Németh Géza, 2018. október 13. szombat, 08:15
Fotó: Napi.hu

A NIF április 12-én tette közzé a Közbeszerzési Értesítőben a Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciója elkészítéséről szóló nyílt közbeszerzést. A pénteki Közbeszerzési Értesítőben megjelent tájékoztató ennek a visszavonását tartalmazza.

Az indoklás a közbeszerzési törvénynek arra a passzusára hivatkozik, amely szerint az ajánlattételi idő lejárta előtt a felhívás visszavonható. A szépséghiba csak annyi, hogy az eredeti felhívásban az ajánlatok benyújtási határideje május 16. 11 óra volt.

Az eredeti felhívás kiemeli, hogy a koncepció készítése során a folyamatban lévő és a megvalósítani tervezett fejlesztéseket és azok hatását is figyelembe kell venni. Ezt követően példálózva felsorolja az ajánlatkérő, hogy mire gondol.

  • A vasúti fejlesztések között szerepel a Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely vonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, a vonal villamosítása és a központi forgalomirányítás kiépítése. Az első ütembe a Szabadbattyán-Balatonfüred közötti szakasz tartozik. A déli parton Lepsénytől Balatonszentgyörgyig a korszerűsítés nagyrészt elkészült, itt a kiegészítő munkákra kell koncentrálni. Javítani kell a Fonyód-Kaposvár vasútvonal állapotán. A listán szerepel a balatoni vasútállomások korszerűsítése is, a MÁV START pedig 9 motorvonatot vásárol.
  • A közúti fejlesztések körébe tartozik a Zalaegerszeget - Keszthelyen át - az M7-es autópályával összekötő R76-os jelű gyorsút megépítése.
  • A kerékpáros fejlesztések része a balatoni bringakör bezárása, a Budapest- Balaton kerékpárút megépítése és egy kerékpáros kölcsönzőrendszer létrehozása.
  • A légi közlekedés kapcsán feladat a Hévíz-Balaton Airport légijárat-forgalmának növelése és a kapcsolódó Sármellék-Zalavári iparterületek fejlesztése.
  • A vízi közlekedés fejlesztésébe tartozik a sokat emlegetett Badacsony és Fonyód közötti kompjárat megvalósítása, valamint a BAHART Zrt. kikötőfejlesztései.

A munkát az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) akarta finanszírozni a NIF.

Megszólalt a NIF

A cikk megjelenése után a NIF Zrt. ezt közölte lapunkkal:

"A Balaton funkcionális térségének komplex közlekedésfejlesztési koncepciójának elkészítésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárás visszavonására azért került sor, mert a koncepció turisztikai fókuszú kidolgozása, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárának feladatkiadása alapján, nem a NIF Zrt., hanem az MTÜ Zrt. illetékességi körébe esik, annak megrendelési kompetenciájával együtt."

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2018.10.13 17:46

SIKERÜLT!
Orbán Viktor megállította Brüsszelt!
Meg a pályázatokat, mert Brüsszel besokallt.
Már most mutatkozik, mennyit ér az Uniós támogatás nélküli magyar gazdaság.
Egyre sűrűbben fordul majd elő, hogy leállnak a kampányban beígért fejlesztések.
Brüsszel elnézte a korrupciót, de az EU-ellenesség már sok volt. Meg a Sorosozás a migránsozással.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2018.10.13 14:03

Van indok, a foci és a stadionok fontosabbak, mert azok továbbra is épülnek :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

S3000, 2018.10.13 12:20

Ezt a témát már régóta kerülgetik, de valahogy mindig elhalasztódik. Pedig a felsorolt fejlesztésekre nagy szükség lenne.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

drnemoda@yahoo.com, 2018.10.13 08:31

Magyarán, nincs indoklás ! Gyanítom, a pénz az, am i szintén nincs. Elmegy stadionokra meg repcsikre. Az ország maga meg úgy, ahogyan van, orbánékat egy cseppet sem érdekli (csak az ellentételezés, ami remélem alapos és kielégítő lesz, években és mázsákban számolva) !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html