A bankkártyás fizetés Magyarországon mindenhol megváltozik

2021. január 1-től azonban minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóinak. Nagy változás ez sokak esetében, ami megoldja az emberek felét már érintő problémát: eddig el kellett állniuk, ha nem volt kártyás fizetési lehetőség.
Szabó Dániel, 2020. december 28. hétfő, 20:14
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A bankkártya-tulajdonosok több mint felével előfordult már, hogy el kellett állniuk a vásárlástól, mert nem tudták a kívánt fizetési eszközt használni a számla kiegyenlítéshez. 42 százalékukat bosszantja is, hogy sok helyen nem lehet kártyával fizetni - ismerteti az OTP Bank felmérését a Vg.hu. A kutatás apropóját az adja, hogy 2021. január 1-től már kötelező lesz mindenhol lehetőséget biztosítani a bankkártya, valamint az elektronikus fizetési módok használatára, ahol van online pénztárgép. A gyakorlatban ez lefed minden kocsmát, büfét, éttermet, kisboltot, trafikot és egyéb üzletet.

Nemcsak a kártyás, mobilos fizetést lehet biztosítani, másik megoldás lehet az azonnali fizetési rendszeren belüli számlakiegyenlítés. Ilyenkor nem POS-terminálon keresztül, hanem valamilyen más fizetési azonosítón keresztül átutalással lehet fizetni, alkalmazható például QR-kódos megoldás is: egy megjelenített QR-kódot egy okostelefonos alkalmazással beolvasva megtörténik a számla kiegyenlítése, amit az ügyfél számlájáról vonnak le.

A felmérés szerint a bankkártyával rendelkezők 56 százalékával előfordult már, hogy azért állt el a vásárlás szándékától, mert nem volt lehetősége kártyával vagy más készpénzmentes módon fizetni. Nem meglepő, hogy leginkább a fiatalokat idegesíti ez a legjobban, főként azokat, akik megyeszékhelyen vagy a fővárosban élnek. A kártyatulajdonosok 42 százalékát bosszantja, hogy több helyen nem lehet bankkártyával fizetni, addig 37 százalékukat - akik többnyire szintén bankkártyával fizetnek, ha van erre lehetőségük - nem zavarja, ha mégis készpénzt kell használniuk. Az sem meglepő, hogy a magasabb felsőfokú végzettséggel rendelkezők és a nagyvárosban élők elégedetlenek, ha nem fizethetnek bankkártyával.

A 30 millió forint feletti árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését javasolja. Ezekkel a terminálokkal bármely üzlet képessé válik a világon bármely bank által az ügyfeleik részére biztosított Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron, Vpay, American Express, JCB, UnionPay és OTP-emblémával ellátott bankkártyák, valamint árbevételtől függetlenül az egészségpénztári-, cafeteria- és SZÉP kártyák elfogadására. Az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára pedig az OTP Csoport a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja - írja a portál.

HOZZÁSZÓLÁSOK