A Szeviép Zrt. csődeljárása során nem jött létre csődegyezség, ezért a Csongrád Megyei Bíróság a jogszabályoknak megfelelően 2010. augusztus 13-án hivatalból elrendelte a cég felszámolását, s e határozat a Cégközlönyben közzétételre került – tudatta a bíróság elnökhelyettese. Az építőipari cég április 29-e óta állt csődvédelem alatt, utolsó csődegyezségi eljárását július 27-én tartották, amelyen a biztosítotti körbe tartozó pénzintézetek nem fogadták el a csődegyezségi ajánlatot. Tímár Gyula vagyonfelügyelő korábban úgy vélekedett: elkeserítőnek tartja, hogy a pénzintézeteknek az 50 százalékos kielégítettségi arány nem volt elegendő, arra gondolva, hogy a felszámolás során követelésük nagyobb hányadához hozzájuthatnak, s ezáltal lehetetlenné tették a kis- és középvállalkozások követeléseinek 30 százalékos kielégítését. A Szeviép július végén azt közölte: „a biztosítékkal is védett követelésekkel rendelkező bankok túl erős pozícióban voltak, menedzsmentjük jellemzően nem magyarországi, nem voltak partnerek az egyezség megkötésére, s nem érdekli őket, csak a profit." Az építőipari vállalkozás álláspontja szerint a fizetésképtelenség egyik oka a válság mellett „a bankok Szeviépet ellehetetlenítő forrásszűkítése" volt. Bár időnként a cég hosszabb fizetési határidővel vállalt el egy-egy munkát, mint amilyennel azt tovább tudta adni alvállalkozóinknak, ez normál gazdasági körülmények között banki közreműködéssel rutinszerűen még finanszírozható lett volna. „A Szeviép csődegyezséget szeretett volna, nem felszámolást. A társaság korábban folyamatosan munkát biztosított a környék építőipari és fuvarozási cégeinek, megélhetést adva ezzel nagyon sok embernek, s a csődegyezség - a folyamatban levő munkák befejezésén túl - az ő érdeküket is szolgálta volna" - állt a közleményben. Temesvári Zoltán ügyvéd, aki másfél tucatnyi, az M43-as autópálya építésében a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként résztvevő vállalkozást képvisel, kifejtette, ügyfelei a csődegyezség meghiúsulásával követeléseik belátható időn belüli megtérülésének lehetőségét vesztették el. A csődegyezségi ajánlat szerint a biztosítékkal nem rendelkező hitelezőknek a követelések 30 százalékát másfél év alatt összesen hat részletben törlesztette volna a cég, további 10 százalékot pedig akkor fizetett volna ki, ha az M43-as autópálya építésénél elvégzett munkák ellenértéke befolyik hozzá konzorciumi partnereitől. Ezen kívül a Szeviép Zrt. saját részvényeinek 13,7 százalékát is felajánlotta hitelezőinek. Az ügyvéd korábban elmondta, a Szeviép Zrt. 379 partnerének tartozik 10,5 milliárd forinttal, ebből mintegy 2 milliárd forint a vitatott követelés.