Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Januárban indult el a Mol közautórendszere, amely tömegközlekedésnél jóval drágább, a taxinál pedig olcsóbb. A rajt után hamar népszerűvé vált a szolgáltatás, de ebben szerepe volt annak, hogy az autókat eleinte bevezető áron, perecenként 33 forintért lehetett igénybe venni, ez a percdíj a kedvezményes időszak után 66-77 forintra emelkedett.

Sofőrök és kilométerek

A Napi.hu szerkesztőségi blogja, a Buksza arról érdeklődött, hogy az 33 forintos időszak után hol tartanak a molos közautók. A cég közölte, hogy márciusban naponta átlagosan 8-900 sofőr veszi igénybe az autókat és a szolgáltatásnak összesen 26 ezer regisztrált felhasználója van, ezek az adatok pedig a Mol szerint azt mutatják, hogy a limós autók népszerűek.

Ezt jelzi az is, hogy a 300 flottás autó tagjai január óta összesen 400 ezer kilométert tettek meg.

Honnan? Meddig? Mennyiért?

Arra a kérdésre, hogy a Budapesten belül honnan viszik a legtöbb autót a cég közölte: a budai oldalon a Graphisoft Park, valamint a Kelenföldi pályaudvar környéke a legfelkapottabb. Összességében a pesti oldalon eleve átlag feletti a használat, de a Nagykörúton néhány percnél tovább nem nagyon áll egy autó és népszerű még az Örs vezér tér környéke.

Bár a percdíj már nőtt a kezdeti 33 forintról, de regisztrálni még április végéig ingyenesen lehet, az utóbbi költsége ezt követően 5900 forint lesz. Április után a rendszeresen limózók havonta 990 forintos díj mellett percenként 66 forintért autózhatnak, az alkalmai felhasználóknál havi díj nem lesz, cserébe tőlük 77 forintot kérnek percenként.

Ahogy korábban, most is megkérdeztük, hogy a cég tervezi-e különböző - előre meghatározott idejű használatot biztosító, például heti vagy havi 3 vagy 12 órás - csomagok bevezetését. A válaszból kiderült, hogy amennyiben lesznek ilyenek vagy bővül a flotta a társaság tájékoztatást fog adni róla. (Erről a közautó-szolgáltatásról szóló tesztünket itt olvashatja el.)

Címlapkép: Huszti István / Index.