Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az egri vörösbor az első magyar bor, amely nagy aranyérmet szerzett a biobor-világbajnokságnak is nevezett Mundus Vinin. Az idén több mint 5 ezer bort neveztek a versenyre. A zsűri 105 aranyérmet és 125 ezüstérmet osztott ki, a 7 legjobb bort pedig nagy aranyéremmel jutalmazta.

Az első magyar nagy aranyérmet jelző címke összesen 1200 palackot díszít. "Nagyon meg kell néznünk, hogy hova adunk el belőle" - mondta az MTI-nek telefonon Gajdos János, a pincészet vezetője. A cabernet franc magyar különlegességnek számít és általában jól szerepel a nemzetközi versenyeken - mondta. A győztes bor az alapja a cég Magyarországon ugyancsak csúcsborrá választott - és a cabernet franc mellett kékfrankos és blauburger házasításával készített - Bikavér borának, ezért korábban külön nem is volt forgalomban - tette hozzá.

A pincészet 52 hektáron termeszt szőlőt Eger környékén és kizárólag biobort készít, évente nagyjából 120-150 ezer palackkal, ami viszonylag kis mennyiségnek számít. A pincészet vezetője szerint a hagyományos bor és a biobor között az a fő különbség, hogy a biobortól a fogyasztónak "másnap nem fáj a feje, mert nincsen benne vegyszer, és a szőlőt is vegyszermentesen termesztik".

A díjnyertes borok újabb évjáratai gyakran kevésbé jók, mert előfordul, hogy a borász kísértésbe esik és jóval nagyobb mennyiséget készít, ami a minőség rovására megy, de a Mundus Vini első magyar nagy aranyérmes bora nem jut erre a sorsra - mondta Gajdos János, hangsúlyozva, hogy pincészete továbbra is a minőségre koncentrál. "A szőlőfürtjeink felét eldobjuk, hogy a megmaradt fürtök dúsak és tartalmasak legyenek, amit nem sokan mernek megtenni, de mi megtesszük" - mondta.

A bioborász szakember szerint megéri a minőségre koncentrálni. Ezt mutatja a Mundus Vinin elért siker is, amely sok ajtót megnyitott. Az elismerést a világ legnagyobb biotermék vásárán, a nürnbergi BioFachon adták át. Az győzelem hírére már jelentkezett is a pincészetnél többek között az egyik vezető németországi biobor-nagykereskedő - mondta Gajdos János. Hozzátette: termékeikkel a német piac mellett az észak-európai térséget, Hollandiát, Dániát és a skandináv országokat célozzák meg, mert "az északiak sokkal fogékonyabbak a bio iránt".

A szerdán kezdődött BioFachra 86 országból érkeztek kiállítók. A 2400 cég összesen mintegy 100 ezer bio minősítésű terméket mutat be. A szombatig tartó vásárra 40 ezer szakmai látogatót várnak. Magyarország egy 100 négyzetméteres standdal jelenik meg, amelyen 13 cég mutatja be minőségi biotermékeit. Egyebek között szárított almatermékeket, befőtteket, gyógynövényeket és gyógyteákat, gabonakávét, nápolyit, tejhelyettesítőket, tönkölybúzás sóspálcikát és borokat mutatnak be.