Reagált az OVB az MNB intézkedésére

Tényfeltáró belső vizsgálatot folytatott le az OVB Vermögensberatung Általános Biztosítási és Pénzügyi Szolgáltató Kft., ennek következményeként több megbízottja jogviszonyát megszüntette vagy fegyelmi intézkedéseket alkalmazott velük szemben - közölte az OVB Magyarország az MTI-vel annak kapcsán, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 24 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaságra a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt.
Domokos Erika, 2020. június 9. kedd, 20:20
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A jegybank hétfőn tette közzé, hogy vizsgálata szerint 2019. január 1. és 2020. január 24. között az OVB a megbízott közvetítői által küldött ügyféltájékoztató levelekben valótlan, megtévesztő állításokkal próbálta ügyfeleit nyugdíjbiztosítás kötésére ösztönözni, majd elzárkózott a megbízottjaiért való felelősségtől, azt az ő magánakciójuknak minősítette.

Keddi reagálásában az OVB hangsúlyozta, hogy az MNB határozata konkrétan a társaság tizenkét közvetítői megbízottja esetében állapította meg a jogsértő tartalmú elektronikus tájékoztató levelek kiküldését.

Egyedi eset volt

Az OVB közölte, hogy jelenleg több mint 2500 közvetítői megbízottal áll szerződésben, akik országszerte 57 irodában dolgoznak. Az MNB határozata szerinti jogsértést megvalósító egyes közvetítők valamennyien azonos irodában végzik tevékenységüket, tehát a határozatban megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat nem jellemző sem a társaság egészére, sem a közvetítői megbízottak többségére - írta közleményében a társaság.

Az OVB a felügyeleti eljárás során és ezúton is elhatárolódik a jogsértő tájékoztatások tartalmától. Hangsúlyozta, hogy a vizsgált esetekről az eljárást megelőzően nem szerzett tudomást, az elektronikus üzenetek kiküldését nem hagyta jóvá és nem támogatta, a kifogásolt tartalmú és ahhoz hasonló kommunikációt szerződéseiben és szabályzataiban kifejezetten tiltotta, tehát álláspontja szerint az valóban az érintett közvetítők magánakciója volt.

Vállalják a felelősséget

Az OVB Magyarország jelezte, hogy sem most, sem korábban nem zárkózott el a felelősségvállalástól az ügyfeleknek a kifogásolt tájékoztatással okozott kár megtérítése kapcsán. Belső vizsgálata szerint azonban az elektronikus levelek hatására egyetlen nyugdíjbiztosítási szerződés sem jött létre a társaság közreműködésével. A közlemény szerint a kifogásolt tájékoztatások miatt az OVB tudomása szerint az ügyfeleket kár nem érte, és abból a társaságnak vagyoni előnye nem származott.

Az OVB ugyanakkor, mint nemzetközi szinten 50 éves múltra visszatekintő vállalat elkötelezett az ügyfelek minél magasabb szintű kiszolgálása mellett, ezért további intézkedéseket tesz oktatási rendszerének és belső folyamatainak fejlesztése, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat megelőzése, megakadályozása érdekében - írta a cég közleményében, amit az MTI közölt.

HOZZÁSZÓLÁSOK