Megmentenék a budapesti taxisokat - itt vannak a javaslatok

A taxis szakma számára levélben kért a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hosszú távú enyhítését célzó intézkedéseket a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől és Karácsony Gergely főpolgármestertől.
Szász Péter, 2020. szeptember 30. szerda, 12:11
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A koronavírus-járvány akkora csapást mért a személyszállítási piacra, amilyenre az elmúlt évtizedben nem volt még példa - hívják fel a figyelmet.

BKIK az Országos Taxis Szövetséggel közösen ezért azonosította azokat a legfontosabb intézkedéseket, amelyek enyhíthetik a taxis szakma a koronavírus-járvány második hullámában tapasztalható válsághelyzetét.

  • A járványhelyzet tavaszi kezdetén már engedéllyel rendelkező és forgalomban lévő taxigépjármű esetében a tíz éves használati lehetőséget egy évvel emeljék meg, illetve ha elhúzódik a pandémia, akkor annak megfelelően hosszabbítsák.
  • Nyíljon új keret 2021 elején elektromos autók beszerzésére. A korábbi keretet a taxisok gyorsan kimerítették.
  • Engedjék el a drosztdíjat 2021 végéig és 2020 márciusáig visszamenőleg is térítsék meg azt.
  • Dolgozzon ki a főváros - a BKIK segítségével - egy taxiutalvány-rendszert, amivel ösztönzi a szolgáltatás igénybevételét.
  • Szűrjék ki és büntessék meg az illegálisan dolgozó személyszállítókat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2020.09.30 19:27

Nem kell megmenteni a taxisokat. Egyszerűen arról van szó, hogy nem kell ennyi taxi Budapestnek.

Ma már vannak egyéb lehetőségek is, pl. az autómegosztó, telekocsi-honlapok. Ezenkívül - mivel már nagyon sok embernek van autója - a sofőrszolgálatok is nagyobb tért nyerhetnének, ha jobb volna a marketingjük. Hiszen egy esküvőre saját autóval menni - és ott nyugodtan inni annyit, amennyi jólesik - majd sofőrszolgálattal haza: nos ez sokkal olcsóbb, mint a taxi oda-vissza.

Az Uber kétségkívül a taxislobby nagy győzelme volt, de mivel más országokban kezd újra megjelenni, nálunk is van jövője, ha megtalálják az a működési formát, amibe nem lehet belekötni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2020.09.30 15:43

Le a taxis maffiával, vissza az Uber-t!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.09.30 13:03

Most lehet belegázolok a szektor lelkébe. De. Olyan nagy szarban nem lehetnek, ha csak egy kicsit nyitott szemmel járok a következőt látom.
Az elektromos autóvásárlási keretet is hamar kimerítették pedig nem 3,5 milliós daciára lehetett pályázni.
Van elég rejtett tartalék ebben a szektorban mint az E autóvásárlási keret mutatta. Ha meg nem lenne jövőképük ebben a szakmában akkor biztosan nem ruháznának be egy 10mFt feletti munkaeszközbe.
Rég probléma lenne, ha egy munkaeszköznek beszerzett autó 10 év alatt nem termelné ki az árát. Válság fél éve van az előtt meg jó évek voltak (Tücsök és bogár esete).
Ha dolgoztak akkor miért is kellene elengedni a droszt díjat. Igénybe vették akkor azért ellentételezési díj jár. (a villanyért és az elektromos hálózatért is fizetünk ha használjuk)
Taxiutalvány. Ez mi akar lenni? Mással akarjuk kifizettetni a taxi használatát mint aki használja?
Komolytalan ez a tárgyalási alap.

Egyetlen értelmes javaslat az illegális személyszállítók kiszűrése, de ennek eleve alapnak kellene lennie és ez normál esetben is a hatóság feladata. Ez nem válságkezelés.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tlg01, 2020.09.30 12:28

nagy ívben tenni kell rájuk
majd ha éhen halt a taxis maffia
( orbán cimborái )
utána tárgyalunk velük:)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html