Csökkent a BKV-sok bére - érvelt a szakszervezet a bértárgyalásokon

Nem tett béremelési ajánlatot a BKV vezetése a bértárgyalás-sorozat csütörtöki nyitófordulóján. Az érdekvédelem 15 százalékos emelést vár el, és azzal érvelnek, hogy a létszámhiány részleges orvoslása a járművezetők fizetésének csökkenését eredményezte.
Szabó Dániel, 2019. november 15. péntek, 09:38
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A közlekedési cégnél működő szakszervezetek mostanra felsorakoztak az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) mögé, amely már október elején - elsőként - közölte, 15 százalékos emelést tart elfogadhatónak. Az EKSZ mielőbbi érdemi folytatást sürget miután a csütörtöki egyeztetésen a BKV nem állt elő béremelési ajánlattal - írja közleményében az érdekvédelmi képviselet, amely szerint a tárgyalás legfeljebb formális megbeszélésnek volt csak tekinthető.

A munkavállalói oldalon egységesen 15 százalékos emelés az elvárás - idézik Naszályi Gábort, az EKSZ elnökét, aki a cég vezetésének írt levelében is felhívta Bolla Tibor vezérigazgató figyelmét arra, hogy ezt a mértéket csupán a teljesíthetőségi korlátok miatt állították be mindössze 15 százalékra, holott valójában ennél sokkal nagyobb bérfejlesztés is indokolt lenne.

Az EKSZ az idei, 2019-es 8 százalékos bérfejlesztést nem írta alá, ezzel is jelezve, hogy méltatlanul kevésnek tartja azt. Az elnök szerint azóta a BKV-nál a "bérkiáramlás" jóval magasabb volt az erre az évre elfogadott mértéknél, szerinte ráadásul az előrejelzések szerint 2020-ban határozottan két számjegyű emelés várható.

Az elnök szerint egyébként azt is előre tudni lehetett, hogy a BKV-s járművezetők létszámának akár csak részleges feltöltése is jövedelemcsökkenést fog eredményezni a régiek körében. Ez így is lett - szögezi le. Beigazolódott a szakszervezetnek az évek óta hangoztatott véleménye is, miszerint a BKV-nál kimutatott átlag jövedelemszinthez rengeteget kell túlórázniuk a munkavállalóknak. Súlyos problémának tartja az elnök azt is, hogy a cég milliárdokat költ gyorsan lemorzsolódó újak kiképzésére is, ahelyett, hogy ezt a pénzt megfelelő bérekre költené. Felhívja a figyelmet arra is, hogy az alacsony bérek miatt a BKV-nál a mai napig kevés a karbantartó és egyéb kiszolgálói területen is súlyos létszámhiány van - foglalják össze a közleményben álláspontjukat és érveiket.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csakazigazat, 2019.11.16 16:36

Karigeri alias Karácsony Gergely lexarja a Budapesti Közlekedési Vállalat dolgozóinak a 15 % -os bérigényét ami amúgy nagyon szerény , mert több kellene hogy legyen...!!! Ígéretei voltak neki,de már akkor is hazugság volt majd minden ! De bezzeg maguknak megszavazták a jó nagy fizetést ! Így se a járművezetők se a fizikai dolgozók ne is számítsanak maximum 4-5 % -os béremelésnél többre ! Az irodai dolgozók meg más tiszta !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lauda, 2019.11.15 13:34

Miért is ?? Mire számítottak!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2019.11.15 09:55

Kevés a 15%!

KariGeci 1,5 milliós fizetést kap az 5 helyettesével és a helyettes helyettes Kálmán Szolgával együtt
Legalább 1 millióra kell emelni a BKV sofőrök bérét
Reméljük tökös legény a szakszervezet és nem csak egy MSZP-DK fiókszervezet
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html