A tervek szerint év végén a BKK Zrt. dolgozói kapják meg a kártyáikat, majd jövő tavasszal a 65 éven felüliek. A jövő év utolsó hónapjaiban bevonják az éves és a havi Budapest-bérlettel utazókat, 2017 nyarán a többi bérlethasználót és a jeggyel utazókat - írta az Index. Az elektromos jegyérvényesítők felszerelése 2016 második felében kezdődik, a beléptető kapukra 2017-ig kell várni. A be- és kiléptőkapukkal egyszerre érkezik meg az új időalapú jegy- és a díjplafon-konstrukció. A kivitelező egyelőre nincs csúszásban.

Be- és kiléptetőkapuk csak a kiemelt HÉV-állomásokon és a metróban lesznek, emellett 2500 felszíni járműre szerelnek fel új jegykezelőket. Az ellenőrök 600 darab új, hordozható készüléket kapnak a vizsgálathoz. Újdonság, hogy az időalapú számlázás miatt az időtartam alatt ingyen, külön levonás nélkül szállhatunk át.

A feltöltőkártyás telefonokhoz hasonlóan működik majd a rendszer: pénzt rakhatunk a számlánkra, ezt utazhatjuk el. Utazásonként fizethetjük majd a percdíjat, 30 vagy 60 perces tartamokra. A számlánkról a pénzt a leszálláskor vonják le az utazási idő alapján.

A Scheidt&Bachmann nyerte a BKK e-jegy-tenderét. A cég azt vállalta, hogy 2015 és 2017 között felállítja az ehhez szükséges számítógépes rendszert, kihelyez 800 beléptetőkaput és 10 450 érvényesítő automatát. Az átadás után 5 évig üzemeltetik is a rendszert. Mindezt 27 milliárd forintért.

Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 2013-ban 54,5 millió euró - 16,3 milliárd forint - hitelt nyújtott a projekthez. A hiányzó 12 milliárd forintot a fővárosi önkormányzatnak kell beletennie - írta korábban a Népszabadság. Csakhogy a főváros a 2013 áprilisában kiadott szándéknyilatkozata értelmében 5,3 milliárdot biztosított erre a BKK-nak. A főpolgármester a lap kérdésére annyit közölt, hogy a fejlesztésekre a Főgáz-részvény eladásából származó 42 milliárdból jut pénz.