Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az MFB-ről szóló törvényt idén júniusban egyszer már módosította a kormány.

A jelenlegi módosítás indoklása szerint az azóta eltelt rövid időszak alatt is egyértelművé vált, hogy a beszűkülő költségvetési mozgástér, a szigorú fiskális fegyelem, valamint a felmerült katasztrófák káros következményeinek enyhítése - a hagyományos fejlesztési banki feladatkör megőrzése mellett - indokolja a korábbiakhoz képest szélesebb körű fejlesztési banki eszközök rendelkezésre állását.

A javaslat felsorolja, hogy az MFB Zrt. beruházáshoz kapcsolódó fejlesztési hitelnyújtáson túl - új elemként - hitelt, illetve kölcsönt nyújthat befektetett pénzügyi eszköz, forgóeszközigény, fejlesztési vagy forgóeszköz hitel, illetőleg kölcsön kiváltásának, pénzügyi intézmény pénzügyi szolgáltatási tevékenységének, továbbá az MFB tulajdonában álló, illetve a rábízott vagyon körébe tartozó gazdasági társaságok működésének a finanszírozására is.

A javaslat visszaállítja a 2004. június 1-ig hatályos szabályozást, azaz az MFB Zrt.-től történő osztalék elvonásának tilalmát, ezáltal a banki működésből származó eredmény újból gazdaság-fejlesztési célok finanszírozására allokálható.

Az indoklás kitér arra: az, hogy a kormánynak nincs osztalék elvárása az MFB-vel szemben, nem jelenti a bankkal szembeni jövedelmezőségi elvárások hiányát.

Az MFB tevékenységéhez illeszkedő jövedelmezőségi elvárásokat ugyanis az éves üzleti tervben meg kell határozni.

A javaslat az átláthatóság, a köztulajdonnal való felelős gazdálkodás érdekében áttöri a banktitok szabályát, az ügyfél személyére és az ügylet összegére vonatkozó adatok ugyanis nem minősülnek banktitoknak.