Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Hagyomány, hogy a múzeumok éjszakája keretében, a Magyar Nyelv Múzeumában rendezett programon jelentik be, mi is lett a hazai nyelvész közösség szerint az év szava, antiszava, ifjúsági szava és költői szava.

Minya Károly, a Nyíregyházi Egyetem főiskolai oktatója, szókincskutató az MTI-nek a döntést azzal indokolta, hogy a Bubi környezetbarát és közösségteremtő kerékpár-kölcsönző rendszer. A név a szolgáltatás elindulása óta közismertté és közkedveltté vált, "könnyen megjegyezhető és polgárjogot nyert a magyar nyelvben".

Az év "antiszava" a plázaterepjáró, a "tömzsi formájú, magasított alvázú, tuningolt, hivalkodó" jármű, főként a plázák parkolóiban jelenik meg. Az indoklás szerint az autó "a fogyasztói társadalom felületességének a fuvarozója" és egy nem túl szimpatikus életérzést közvetít.

Az év ifjúsági szava az egoszörf. Ez az énkeresés sajátos módja, amely nem filozófiai értelemben, hanem a digitális térben következik be - mondta Minya Károly. Az egoszörf azt jelenti, "hogy beütjük a nevünket az internetes keresőbe, és elolvassuk, milyen felületeken vagyunk jelen, kik és mit írnak rólunk. Mindez tekinthető önimádó cselekedetnek, de lehet praktikus is, hiszen naprakész információt nyújt rólunk" - tette hozzá a nyelvész.

Az év költői szava a hímes templom, ami egy festett, színpompás mennyezetű, kazettás templomot jelöl. Ez egy sikeres szófelújítás, egy néprajzkutató érdeme - mondta Minya Károly.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.