Jókor indult a magyar támadás, gyenge az áldozat

Bár nem akar mindenáron szabadulni a Budapest Airporttól külföldi üzemeltetője, van rá esély, hogy teljesül a miniszterelnök állítólag terve arról, hogy magyar kézbe kerül a fővárosi légikikötő.
Komócsin Sándor, 2020. október 19. hétfő, 10:20
Fotó: Budapest Airport Zrt.

Azonnali eladási kényszer nincs a Budapest Airport (BA) tulajdonosain, de a légiipar bizonytalan jövője, illetve a Ferihegyen elkerülhetetlen, költségigényes beruházások miatt nem kizárt a lépés mérlegelése - mondta Samu Ádám, az Airportal.hu légi közlekedési szaklap főszerkesztője a Világgazdaságnak. A BA 2-3 milliárd euróra (730-1095 milliárd forint) becsült értékének meghatározásában alapvető, hogy a válság miatt elszenvedett visszaesés után mikor lendül fel az utasforgalom.

Az előrejelzések szerint 2024-ig biztosan várni kell és ha az akkori forgalom el is éri a 2019-es szintet, a növekedés kilátásai lényegesen mérsékeltebbek lehetnek a tavaly vártnál. Egy ötéves ciklus azonban rövid ahhoz, hogy eladási nyomás legyen a BA tulajdonosain, akiknek a koncesszió jogát 2005-ben 75 évre adta oda a magyar állam közel 400 milliárd forintért. Egy ilyen hosszú időszakban törvényszerű, hogy előfordulnak válságok, amelyek általában nem változtatják meg egy hosszú távú befektetés értékét.

Csakhogy a légiiparban drasztikus értékvesztések következnek be, ezért a repülőtér iránt érdeklődő magyar cégcsoport, amelyet az Indotek képvisel, a vevő szempontjából a legjobb időszakban tett ajánlatot - véli Jellinek Dániel a cég vezérigazgatója. Alkupozíciójukat erősítheti, hogy a BA többségi tulajdonosainak, a pénzügyi befektető kanadai nyugdíjalapoknak a jövedelmezőség a fő szempont, de az eddig masszívan nyereséges Ferihegynek egy időre nagy valószínűséggel le kell mondania a profitról.

HOZZÁSZÓLÁSOK