A hírügynökség szerint a budapesti repülőtér üzemeltetői leépítések közepette, az utasforgalom drasztikus, 99 százalékos visszaesése miatt kértek 50 millió eurós kölcsönt az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szolidaritási csomagjából a munkahelyek megmentésére és a bérek kifizetésére.

A Bloomberg szerint az EBRD-hitel felvételét az Orbán-kormány még májusban vétózta meg, amire joga van minden, az országba érkező hasonló kölcsön esetén, de a hírügynökség forrása szerint rendkívül szokatlan, hogy egy kormány éljen is ezzel a lehetőséggel. Ennek hatására egyébként egy stratégiai eszköz értékelése lecsökkenhet. Az EBRD a régió többi nemzetközi repülőterének nyújtott hiteltámogatást.

A magyar kormány nem válaszolt az üggyel kapcsolatos kérdésekre - olvasható a hírportálon.

A múlt hónapban ugyancsak a Bloomberg számolt be arról, hogy a magyar kormányhoz közel álló befektetők szeretnék megszerezni a Liszt Ferenc repülőteret. Jellinek Dániel, az Indotek Csoport vezetője, a tíz leggazdagabb magyar egyike megerősítette, hogy a társaság tárgyalásokat folytat a Budapest Airport megvásárlásáról egy magyar és kisebb részben amerikai befektetőkből álló konzorcium részeként. A Bloomberg eredetileg arról írt, hogy a magyar konzorcium, amelynek tagja a Mol is, egy üzletembert bízott meg az ajánlattétellel.