Mi a furcsa a 700 milliárdos vasúti projektben? - Feljelentést tett egy képviselő

A Budapest-Belgrád vasút felújítása a magyar állam legdrágább vasúti beruházása lenne, szakértői becslések szerint 3,6-4 milliárd forint körüli kilométer-árral, holott nem építésről, hanem felújításról van szó - hívja fel a figyelmet közleményében Szél Bernadett független országgyűlési képviselő, aki bejelentette: feljelentést tett a kínai hitelből és kisebb részben hazai költségvetési forrásból megvalósítandó beruházással kapcsolatban.
Domokos Erika, 2020. május 23. szombat, 15:28
Fotó: Unsplash - Pradeep Susarla. A kép illusztráció

Feljelentést tettem a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítási beruházása kapcsán hűtlen kezelés gyanújával. A kihallgatásra készen állok, a nyomozati anyagokba betekintést fogok kérni - tette közzé Szél Bernadett közleményét az MTI Országos Sajtószolgálata.

Már 2020-ban sokat költenének rá

Az ellenzéki politikus szerint "már bőven fizetjük a Fidesz és a Kínai Kommunista Párt nászajándékát. A kormány épp 82 milliárd forintot csoportosít át a projektre az idén eredetileg betervezett 61 milliárd forintos kiadáson felül, vagyis 2020-ban a kormány csak erre a beruházása 143 milliárd forintot szán.

A friss törvénymódosítás nyomán csak 'a Kínai Népköztársaság Kormányának álláspontját beszerezve' dönthet a külgazdasági és külügyminiszter a beruházás iratainak nyilvánosságáról. Az tehát a dolog egyik fele, hogy a kínai kommunista párt diktál a kormánynak, miközben az minket (ellenzéket - a szerk.) tele szájjal hazaárulózik, de mindeközben mi - a magyar adófizetők és választópolgárok - nem ismerhetjük meg a kínai hitel kondícióit, a beruházás indokoltságát, a megtérülés kilátásait. Fizethetünk, de nem kérdezhetünk" - írja Szél Bernadett Facebook-bejegyzésében.

Ki finanszírozza?

"A vasútvonal felújítása a magyar állam legdrágább vasúti beruházása lenne (szakértői becslések szerint 3,6-4 milliárd forint körüli kilométer-árral), holott nem építésről, hanem felújításról van szó, azaz alig kell kisajátításokkal számolni, és a vonal kifejezetten könnyű, alföldi terepen halad, alagútépítésekre sem lesz szükség. Az eddig nyilvánosságra került, az ismert paraméterek alapján készült szakértői számítások 130 és 2400 (!) év közé teszik a projekt várható megtérülését. Ez a gyakorlatban a soha meg nem térülés kategóriája, ilyen kilátások mellett sem a magántőke, sem egy bank nem finanszírozná a beruházást. Ezért is tolják ránk, adófizetőkre, gondolván, hogy nekünk esélyünk sincs tiltakozni. Én meg azt mondom, ne hagyjuk ezt annyiban!' - írja Szél Bernadett.

A kormány szerint a beruházás nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy a Távol-Keletről Nyugat-Európába tartó áruk a görögországi Pireusz megötszöröződött forgalmú kikötőjének érintésével a leggyorsabban hazánkon keresztül érjék el úti céljukat - mondta Schanda Tamás miniszterhelyettes, parlamenti és stratégiai államtitkár a javaslat keddi országgyűlési vitájában. A kormány reményei szerint a beruházás által Magyarország a régió elsőszámú logisztikai központjává válhat.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix7, 2020.05.25 09:00

@rigolya:
"Amúgy barna még valahol? "

Azt neked kell tudnod, te vagy a barna szín eltakarításával megbízva!
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rigolya, 2020.05.25 01:30

@Ballada: Szépen felnyalta az utat a gazdasági krach-hoz!

Amúgy barna még valahol?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tegnaputan, 2020.05.24 22:20

@OV: A rohadt Fidesz idelopott nekünk 28,4 tonna aranyat. Bezzeg a böszmék úgy vigyáztak az aranytartalékunkra, hogy azóta se találjuk nyomát.
Ideloptak még plusz 10 milliárd forintnyi közvagyont, hiába mentették meg a böszmék privatizációval a nép elöl.
A múzeumok, kórházak, iskolák, sportlétesítmények meg sosem térülnek meg!
Ne legyen semmi, még orvos se az idősotthonokban!
"Ne legyen semmi, éljenek a hülyék!
Engem nem érdekel,
Egyél zsömlét kiflivel!

Világra jönni, önmagad lenni,
Ez nem valami sok, haver!
De a Jóisten felismer!"
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Archer58, 2020.05.24 22:01

@Ballada: Abban az esetben van igazad, ha a DVTK meccsekre a Budapest-Belgrád vasútvonalon szállítják a szurkolókat. De nagyobb a valószínűsége, hogy a stadion egyszerűen lerohad és visszahódítja a természet. Persze ebben az esetben is igazad van.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

OV, 2020.05.24 20:59

Kedves Ballada!
Hozzászólása igencsak következetlenre sikeresett! :))
De nézzük:
1. Mint TUDJA maga a projekt POLITIKAI CÉLT SZOLGÁL: azon CÉLT, hogy Orbán Keleti nyitásának politikáját LEGITIMÁLJA, ugyanis ha megnézi az eddigi Kínai külkereskedelmi adatainkat a PROJEKT NÉLKÜL IS Kína egyedüli importáló hatalom az EURÓPAI TÉRSÉGBEN...kvázi enélkül is megvalósulnak Kína hosszútávú tervei, de leginkább ÉRDEKEI!
tehát Orbán számára ez csupán LEGITIMÁCIÓ? hogy a becsődölt Keleti nyitást valamivel ellensúlyozni tudja! Se több., e kevesebb!
2. Ha EMLÉKSZIK RÁ, ano a rendszerváltást azért akarta a nép(bár lehet, hogy Ön nem akarta), hogy a POLITIKA HAZÁNKBAN ÁTLÁTHATÓVÁ VÁLJON? és a Bibói demokrácia felfogásnak megfelelően beépített ELLENÖRZŐ és KONTROLLÁLÓ fékeket: na most ennél a projektnél is ezt Orbán kiiktatja, és teret enged DIREKTBE, ÉRTSD CSAK AZÉRT IS DIREKTBE a korrupciónak!
Ezzel NINCCS IS BAJ, hisz a politika-és politikus TERMÉSZETRAJZÁHOZ ELEVE HOZZÁTARTOZIK A LOPÁS, ÉS RABLÁS!
A nagy FILOZÓFIAI KÉRDÉS az, hogy MI SZAVAZÓ ÁLLAMPOLGÁROK? ehhez a lopáshoz HOGYAN-és MIKÉNT VISZONYULUNK!
Kutatások igazolják azt, hogy a FIDESSZEL SZIMPATIZÁLÓK úgy vannak vele, hogy NEKIK EZ JÁR, KVÁZI ORBÁN A MI FIÚNK KÖLYKE, és neki a lopás-és rablás MÉLYMAGYAR IGAZ KERESZTÉNY CSELEKEDET-és NEMZETI SZÜKSÉGSZERŰSÉG!
Az Ön hozzászólásait figyelve Ön is így viszonyul szeretett vezéréhez, hogy Orbánnak JÁR(!!!) a lopás, Orbán ettől lesz keresztény-és nemzeti! :))
Így van? :))
DE még nekem ezzel sincs bajom: egy Fidesz szavazó majd Önmaga lelkiismeretével-és keresztény moráljával belenéz abba a bizonyos tükörbe!
Még azzal sincs bajom, hogy Orbán ezen projekten keresztül is lop-és rabol! Váljék egészségére: reméljük mihamarabb belefullad a pénzbe-és oszt jó napot!
DE:
Az már felháborít, hogy ahogy Ön is, egy Fidesz szavazó felül a náci gyűlöletkampánynak, és a rokkantak, segélyezettek, MUNKANÉLKÜLIEK ellátását, illetve a közalkalmazottak státuszelvételét SZÓ NÉLKÜL TŰRIK, sőt náci módon óhajtják!
mert az nem megy kedves Ballada: hogy Ön, mint akinek a fogát húzzák, úgy viszonyul a munkanélküli segély esetleges emeléséhez: de a náci, elmebeteg, állat vezérének meg elhiszi, hogy mélymagyar-keresztény cselekedet a lopás!
Mert:
Ha van pénz vasútvonalra, akkor nekem egy, Fideszes szavazó se merjen hadoválni a segélyezés, rokkantellátás, és munkanélküli ellátás elvétele-és csorbítása mellett!
Világos!
Mert ha Önmagát tökös csávónak-és férfinak tartja: akkor így FER és FÉRFIAS BECSÜLET kedves Ballada: hogy odaadja a pénz a munkanélküli ellátásra.....IS!
Világos!
Úgyhogy jómagam undorító, köpedék, aljas, sőt megkockáztatom NÁCI virtusnak tartom, hogy egy Fideszes szavazó az elesettek, és munkanélküliek ellen hadovál!
Undorító, tudja!
Remélem tudomásul vette!
Büszke lehet magára!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html