Budapest - Kolozsvár gyorsvasút: megtették az első lépést

A Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft. valamint a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. készítheti el a Budapest - Kolozsvár nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányát, nettó 750 millió forintért.
Németh Géza, 2020. október 11. vasárnap, 09:46
Fotó: MTI/EPA

A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A tanulmányt a nyerteseknek az EU támogatási szabályokra vonatkozó módszertan szerint kell kidolgozniuk. A feltételek - egyebek mellett - a következők:

  • 250-300 kilométer hosszú, - jellemzően 250-300 vagy 350 kilométeres óránkénti sebességre tervezett, legalább évi 500 ezer utast szállító vasúti pálya,
  • legalább kettő, átlagosan legalább 135 ezer lakosú város városi közösségi közlekedési rendszerébe történő csatlakozás, intermodális csomópont,
  • speciális műtárgyak a folyók (Tisza, Körösök, Szamos) keresztezésére.

A nyertesekkel szeptember 28-án kötött szerződést a NIF.

Indult még a tenderen a "KÖZLEKEDÉS" Fővárosi Tervező Iroda Kft., a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és Ügynöki Kft., továbbá a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. is.

A Napi.hu 2018 márciusában közölte, hogy Szíjjártó Péter magyar külügyminiszter és román kollégája, Teodor Melescanu találkozóján felmerült, hogy a két ország gyorsvasutat építene közösen Budapest és Kolozsvár között A magyar kormány időközben már el is különített egymilliárd forintot a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

OklevelesNaiv, 2020.10.11 20:24

Lesz átszállás felcsúton a kisvasútra?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darabont1453, 2020.10.11 12:37

Nem kicsit elrugaszkodott terv ez a valóságtól.
Ehhez a teljes vasúti pályát kellene cserélni a román és a magyar oldalon is, mert jelenleg még az IC vonat is 3 óra alatt jut Budapestről Debrecenbe. 250-350 km/ óra sebességű vonatokra ez a vasúti pálya teljesen alkalmatlan.

Kolozsvár és Budapest között évente 500.000 emberrel számolnak ? Valakinek itt elment az esze....

Természetesen arra jó lesz ez a projekt is, hogy marha sokat lehessen lopni belőle és Pénztáros Lölő fix befutóként ismét sok pénzt termeljen az Orbán családnak, meg lehessen villogni vele a következő Tusványosi narancsos fesztiválon.....

Jó lenne lassan most már azokra a magyarokra is költeni az ország pénzét, akik azt megtermelik az adójukkal, vagyis a határon belüli magyarokra, mert a románok könnyesre röhögik magukat, hogy a hülye Magyar Állam magyar adófizetői pénzből fejleszti Romániát.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.10.11 11:14

Itthon egy rakás sz@r a vasúti közlekedés, de Románia felé költjük a pénzt.
mocskos fidesz, takaroggy!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html