Hatalmas bukás a fővárosban, de elfedi a propaganda

Több száz milliós veszteséget hozott össze mostanra a budapesti kerékpárbérlési rendszer, a Mol Bubi, annak ellenére, hogy az üzemeltető BKK szerint sikertörténet.
Komócsin Sándor, 2020. május 13. szerda, 08:55
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A budapesti közbringa rendszert, a Mol Bubit a fenntartó fővárosi közlekedési vállalat, a BKK vezetői sikeres dologként kommunikálták, ám valójában kevés sikertelenebb projektje lehet a fővárosnak - írja a G7. A 2014-ben tervezett és a valódi forgalom összehasonlításából az derül ki, hogy az első évben még sikerült hozni a számokat, azóta viszont növekedés helyett mélyrepülés következett. Tavaly már a korábban tervezett bérlésszám ötödét sem sikerült elérni a MOL Bubi kerékpárokkal.

Hiába látszott, hogy nincs igény a rendszerre, évről évre újabb tízmilliókat szántak a bővítésére. Így ma már a kezdeti 1100 kerékpár közel duplája, 2071 érhető el, miközben a dokkolóállomások száma 76-ról 156-ra nőtt. Ezért még durvább visszaesést mutat, ha az egy biciklire jutó napi bérléseket nézzük. 2014-ben még minden Bubi kerékpárt átlagosan naponta kétszer kibéreltek, 2019-ben csak minden második biciklit mozdítottak meg naponta.

A veszteséget az adófizetők fizetik. 2018-ban 300, 2019-ben pedig a G7 becslése szerint 640 forintjába került a budapesti adófizetőknek minden egyes MOL Bubival megtett út. És ez csak az évente termelődő veszteség, a beruházás költsége nincs is benne. A napi 933 bubis út azt jelenti, hogy minden tízezredik utazás bubis Budapesten. Mivel a felhasználók jó része alapvetően közösségi közlekedés vagy gyaloglás helyett használja a kerékpármegosztókat, nincs környezetvédelmi hatásuk sem.

Ezzel szembeállítható, hogy a főváros a közösségi közlekedés évi 1,6 milliárd utazására 105 milliárd forintot költ, így ott egy utazásra 66 forint támogatás jut. Így ennek a sokszorosát fordítják egy elhanyagolható, a felhasználók által egyre inkább került rendszer fenntartására.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nemhiszem, 2020.05.13 14:37

@Fricibacsi3: jaja láttuk a listát a múltkor Frici... a fideszes onkormányzatok voltak a legjobban eladósodva. Azokat kellett megmenteni... (debreceni és hódmezővásárhelyi adósság volt az egyik legnagyobb... ) de miért vagy ezen meglepődve? ha lop a főni az alkalmazott is lop...
Néz utána kié volt a hatalom 2014 előtt... én már megtettem ;) Szeged MSZP Esztergom független, és a többi? :)) ne zavarjanak a tények

KONSZOLIDÁCIÓ
(MILLIÓ FT)
Fővárosi önkormányzat -
217 730
Pécs 45 747
Miskolc 36 158
Debrecen 28 176
Szeged 25 100
Esztergom 24 600
Hódmezővásárhely 22 542
Szolnok 20 775
Kaposvár 19 694
Pest megyei önkormányzat 19 100
Nyíregyháza 18 831
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.05.13 13:09

@krix7: Érdekelne, vajon mi közöd hozzá,hogy Budapesten mi történik????
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix7, 2020.05.13 12:59

@Mezei1995:
Karige*i miért akar még több biciklit?
Nincs elég már így is?
Vagy Tajvant akar csinálni Pestből?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mezei1995, 2020.05.13 12:55

A hülye frici már megint megérkezett. Mi köze karácsonynak ehhez ? Semmi !!!! Tarlós volt a főpolgármester mikor előjöttek ezzel a bubival. Hülye ötlet volt. Majd az m1 mondja,hogy sikeres a bubi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix7, 2020.05.13 12:52

@Koronat_Orsosra_Mozgalom_2:
Itt legfeljebb te lehetsz lezüllött állapotban, az ideged teljesen kivannak mostanában de legalább a hátsód nem magad barna, a részvényeiddel kitörölheted...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html