Másképp döntött a magyar Dacia - sorba lehet állni az új modellért

A Dacia eredetileg nem akarta a magyar piacon forgalmazni a villanyautóját, most kiderült, hogy mégis. Kérdések azért még vannak, például az ár.
Csernátony Csaba, 2020. október 11. vasárnap, 10:53
Fotó: Napi.hu

A Daciákat Magyaroszágon forgalmazó Renault Hungária október 15-ével megnyitja az előrendelési lehetőséget az elektromos Daciára, annak ellenére, hogy a végleges autóval kapcsolatban még vannak bizonytalanságok - írja a Totalcar.

További részleteket a rendelés beindítására ígérnek, azt viszont már most jelezték, hogy az előleg a vásárlási szándékról való lemondás esetén hiánytalanul visszajár. Kérdés például, hogy mennyibe kerül majd az autó, igaz, az importőr szerint ez lesz a piac legolcsóbb modellje, amelynek hatótávolsága várhatóan meghaladja a 200 kilométert.

A magyarországi forgalmazás változást jelent a Dacia korábbi terveihez képest. Alig több mint egy évvel ezelőtt a Dacia a Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) kérdésére akkor azt mondta: a villanyautó magyar piacra történő bevezetése, értékesítése nem szerepel a cég rövid távú tervei között.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.10.12 12:30

@matyi2010: "a Kínában gyártott elektromos Dacia Európában mekkora sikernek ígérkezik, otthon Kínában meg hatalmasat bukott"

Ha Kínában a nevetséges Renault City külsővel próbálkoztak, akkor ne csodálkozz, ha senkinek sem kellett. A képeken a Dacia Spring viszont egész kellemes látvány.
Kár, hogy elektromos, tehát piszok drága.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Susala, 2020.10.11 14:41

Nofene, hol osztják ingyen? Máris veszem a sátram és megyek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2020.10.11 14:25

Érdekes, ez a Kínában gyártott elektromos Dacia Európában mekkora sikernek ígérkezik, otthon Kínában meg hatalmasat bukott. Az ottani piacon ebben az árban 15-20 sokkal jobb eredeti kínai villanyautó kapható.Összesen vagy 3 ezer értékesítése után a Renault kivonult a piacról, jelenleg kapható két változat, Dongfeng e1 és Venucia e30 összesen sem éri el a havi 100-as eladást.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondolkoggyunk, 2020.10.11 12:29

Erre az autó méretre, stílusra óriási igény lenne (gyakorlatilag nem létezik ilyen autó, pedig Kelet-Európa leg-keresettebb kategóriája lehetne), jó áron, 1,3-as szívó benzines motorral, több tízezret el lehetne adni belőle Magyarországon szinte percek alatt.
Sajnos az akkumulátor annyival drágábbá teszi, amennyi pénzt az elektromos hajtás harminc év alatt sem tud megspórolni a várható benzin költségekhez képest. Márpedig ezek az autók nem harminc évre készülnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html