A forgalomból történő kivonásokkal - lényegében a reexport hatásával - korrigált adatok szerint a Toyota 11 179 új autót adott el az év első tíz hónapjában a magyar piacon. Ez 12 százalékos piaci részesedést és vezető pozíciót jelent - közölte a Toyota magyar leánycége.

A Toyota 15 százalékkal növelte eladásait, miközben a új autók teljes piacán 20 százalékkal estek vissza az eladások a járvány kedvezőtlen hatásai miatt. A friss eredményekből kiderül, hogy az idén minden nyolcadik eladott új autót a japán márka adta.

A magánvásárlók körében a Toyota 23 százalékkal növelte eladásait, miközben a magánszemélyek összességében 18 százalékkal kevesebb autót vásároltak. A magánvásárlók körében így a Toyota piaci része 13,5 százalékos. A szóban forgó időszakban a flottapiacon is javított a Toyota: 8,2 százalékos növekedést ért el, így ebben a szegmensben közel 11 százalékos részesedésével a harmadik legnépszerűbb autómárka.