A McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban - olvasható a GVH közleményében.

A szervezet szerint az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem pl. darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (pl. darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra. A GVH megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson. Mindezek miatt a GVH 15 milliós bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A büntetés a társaság forgalmához mérten nem jelentős: a Céginfo.hu adatai szerint a McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. 2012-ben az inflációtól elmaradó mértékben, közel 2 százalékkal 22 milliárd forintra növelte nettó árbevételét. Az adózott eredmény viszont szembetűnően szerény volt, mindössze 58,2 millió forintot tett ki. A lánchoz 98 étterem tartozott, ebből 47 franchise-üzemeltetésben, 51 pedig saját egység, a társaság által közölt számok ez utóbbiak teljesítményét tükrözik. A saját tőke a 2011. évi eredmény elszámolása miatt 11,36 milliárd forintra emelkedett. A beszámolóhoz csatolt mellékletben a kft. elismeri, hogy a működés és a gazdálkodás eredményessége üzemi szinten nagy mértékben lecsökkent, az anyagjellegű ráfordítások összegének növekedése miatt - e soron 15,49 milliárd forint szerepel, ami 2011-hez viszonyítva 4 százalékos pluszt jelent.