Burkolt reklámok miatt büntetés a TV2-nek

Burkolt reklámok tilalmára vonatkozó és a termékmegjelenítési szabályok ismételt megsértése miatt összesen 1,62 millió forint bírságot szabott ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa - közölte a NMHH.
MTI-Eco, 2015. december 11. péntek, 10:43
Fotó: Napi.hu

A közlemény szerint a jogsértéseket a Több mint testőr és A milliomos szakács című adásokban követték el egy szépségápolási termék és étrend-kiegészítő indokolatlanul részletes bemutatásával, illetve egy élelmiszeráruház-lánc logójának hangsúlyos feltüntetésével a szereplők öltözékén.

A testület a burkolt reklám közzétételi tilalmát első alkalommal megsértő Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.-t 50 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte, mert az M1 Itthon vagy! című hazai turisztikai műsorában egy Nógrád megyei családi manufaktúrát jogszerűtlenül népszerűsített.

Közlésük szerint, a hatóság legfrissebb tanulmányában az idei első félév hírműsoraiban előforduló szociális csoportok - civil és társadalmi szervezetek, az inaktívak, fogyatékkal élők, kisebbségek és migránsok - megjelenítését elemezte. Az úgynevezett társadalmi sokszínűség vizsgálatában a legnagyobb változást a migránsok reprezentációja hozta, amelynek esetszáma a megelőző félévekhez képest megtízszereződött, néhány tucatról 522-re ugrott.

A nők szereplése a hírműsorokban a férfiakhoz képest továbbra is csupán egyötödös arányt képvisel - annak dacára, hogy a teljes társadalomban mért arányuk 52,5 százalék.

HOZZÁSZÓLÁSOK