Kétszeresen is bajba kerültek a buszos cégek

Nem csak forgalmuk lenullázódása, de sofőrjeik elvesztése is sújtja a magyarországi autóbuszos szolgáltatókat - írja a Világgazdaság.
Szász Péter, 2020. december 15. kedd, 10:37
Fotó: Getty Images

A nyári hatezerről nyolcezerre nőtt a forgalomból ideiglenesen kivont buszok száma, mert sem a turistaforgalom, sem a munkásszállítások nem indultak be, ugyanakkor a buszos vállalkozások kimaradtak minden állami mentőcsomagból.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) ezért közösen fordult a Gazdasági Újraindítási Akciócsoport vezetőihez a különjárati belföldi személyszállító cégek megmentése érdekében - olvasható a portálon.

A szervezetek azt javasolják, hogy

  • a szolgáltatás általános forgalmi adója csökkenjen 5 százalékra,
  • hosszabbodjon meg a regisztrált álláskeresők munkahelyteremtő bértámogatásának időtartama,
  • a 2020 novemberében bevezetett 50 százalékos bértámogatás pedig terjedjen ki azokra az autóbuszos személyszállító vállalkozásokra, amelyeknek a forgalma a 2019-eshez képest igazoltan legalább 30 százalékkal csökkent.
  • A turizmus tartós visszaesése miatt a járművek forgalomból való ideiglenes kivonásának lehetőségét 2021 végéig automatikusan meg kellene hosszabbítani az idei úthasználati jogosultságok átvezetésével együtt.
  • Szükség lenne célzott támogatásra is a forgalomból kivont buszok állagmegóvásához.
  • Csökkenteni kellene a casco összegét és a felülvizsgálni a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások rendszerét.

Nem lesz sofőr sem

Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára szerint sok idős sofőr nem áll majd újra munkába, a fiatalok közül pedig többen tartósan átigazoltak a tömegközlekedési cégekhez.

A hivatásos gépjárművezetők képzésének visszaemelése az OKJ rendszerébe rendkívül fontos a majdani utánpótlás miatt, hiszen most mintegy 2,5 millió forintba kerül egy buszvezetői jogosítvány megszerzése.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.12.15 11:29

Én ezt sem így látom. Azt látom, hogy a melósjárat rohadtul megy. Naponta olvasom a hírekben is, hol itt megy az árokba valamelyik, hol ott.
A városi parkolók is tele vannak buszokkal, meg a falusi utcák. Pedig elvileg ott nem parkolhatnának, csak a telephelyen.
És nem azért parkol, mert nincs fuvarja, hanem azért, mert a napi 3 kanyar között otthon van vele a sofőr.
Azt elismerem, hogy a turistaforgalom most áll, de van olyan bevételük, amiből lazán kihúzzák ezt az időszakot.
Taxisok is sajnáltatják magukat, miközben vastagon megugrott a fuvar a kijárási tilalommal. Sokkal többen járnak 20 óra után taxival mint korábban.
Nem bulizni, hanem a cégekhez, ugyanis a párjuk, rokonuk nem vihetik őket melóba vagy haza.
Azok meg inkább taxiznak mint buszoznak.
Mindig mondom, hogy újságot nem az irodából kell írni, hanem a terepre kimenni.
Ott van az igazság. Az igazság odakint van. :-))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html