Buszgyártó vállalatot vett a Mol Nyrt.

A Mol megvásárolta a budapesti székhelyű és debreceni telephelyű ITK Holding Zrt. többségi részesedését, ezzel az autóbuszos közösségi közlekedés piacára lép - adta hírül a Portfolio.
Domokos Erika, 2018. július 31. kedd, 12:49

Az ITK Holding Zrt. tevékenységei között szerepel az autóbusz üzemeltetés és karbantartás, illetve utastájékoztató, valamint forgalomirányító rendszerek fejlesztése, üzemeltetése. Budapesten és Debrecenben jelenleg több mint kétszáz, a cég által üzemeltetett autóbusz fut. A Budapesti Közlekedési Zrt. és a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. részére végez buszüzemeltetést és egyéb szolgáltatásokat - olvasható a portál cikkében.

Az ITK Holding a német Daimler magyarországi leányvállalatával közösen fejlesztette ki a Reform 500 LE elnevezésű elővárosi autóbuszt (képünkön), amelynek prototípusát 2017-ben mutatták be Debrecenben. Az ITK honlapja szerint a társaságnak számos további buszfejlesztési terve van, így például elektromos városi autóbuszt, valamint egyéb speciális elektromos járműveket is tervez.

Buszt is gyártanak

Kezdetben évi háromszáz, néhány év múlva pedig akár 1200 autóbusz is készülhet a debreceni üzemben. Eleinte elővárosi buszokat készítenek, amelyek első két ajtaja alacsonypadlós - nyilatkozta februárban Kossa György, a cég elnök-vezérigazgatója.

A cég joint venture formában működik a jövőben, amelyben a Mol biztosítja egyebek mellett az ITK Holding növekedési stratégiájához szükséges forrásokat, illetve a multinacionális hátteret.

A most bejelentett lépés illeszkedik a Mol 2030-as mobilitási stratégiájához, amely szerint nagyobb fókuszt helyez a jövőben a mobilitási szolgáltatásokra. Ennek egyik lépése volt 2018-ban a fővárosi közösségi autó, a Mol Limo bevezetése, valamint a Mol Fleet Solutions flottaüzemeltető és finanszírozó cég megalapítása.

A kép forrása: MTI Fotó/Czeglédi Zsolt.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matura, 2018.07.31 13:23

Ez nem olyan, mint a közpénz, korlátlanul lehet herdálni, ugyse veszik észre, meg titkosítva is van, meg az ügyészség kilóra megvan, itt nemcsak akarni kell orbánnak és lesz buszgyártás, itt technológia és jól futó versenytársak vnnak, ha az uj buszok árban és technikában versenyképtelenek, csőd jön, ezt előbb kellett volna végiggondolni, mielőtt az Ikarusszal bedobatták a törülközőt, volt egy lábon álló cég, ami a rendszerváltók cserbenhagytak, mégegyszer a folyóba belépni lehetetlen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html