Aranyat ér minden beruházás a világjárvány közepén, mert ezek mentik meg a munkahelyeket és hoznak magukkal fejlett technológiát - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Chervon Auto magyarországi üzemépítésének bejelentésekor októberben, a Külgazdasági és Külügyminisztériumban.

A tájékoztatón továbbá elhangzott, hogy a 17,5 milliárd forintos zöldmezős beruházáshoz a kormány 5,3 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá, ezzel hozzásegítve a várost 138 új munkahely létrejöttéhez. Az üzem éves szinten akár 2 millió darab alkatrészt is képesek lesz előállítani mind a hagyományos, mind az elektromos európai autóipar számára.

Hatalmas lépés ez a kínai cégnek

A beruházás nagy mérföldkő a Chervon-Auto történetében, mivel ez az első befektetésük Kínán kívül.

"A cégünk egyedülálló hozzáállása a hagyományos és új energiával működő járművekhez segít minket jelentős növekedést elérni az európai piacon. A magyar üzem feladata lesz, hogy a már meglévő és az új vásárlóink számára innovatív megoldásokat és magas értéket nyújtson. Maga Magyarország egy érdekes és rendkívül meghatározó szereplője a piacnak, és ezt a BMW és a Daimler legújabb befektetései is bizonyítják" - nyilatkozta Peter Longquan Pan, a Chervon Auto elnöke.

Miskolc és a kormány is felgyorsítaná a beruházás menetét

Több országot és helyszínt is megvizsgáltak a cég képviselői, hol lenne a legmegfelelőbb hely az új beruházáshoz. Végül a választás a projekt számára legkedvezőbb helyszínre, Miskolcra esett, az építkezés megkezdésének pontos helye és ideje azonban még nem publikus. Az ügyintézés felgyorsításához minden segítséget megkap a kínai cég a város önkormányzatától - tájékoztatta a Napi.hu-t a részletekről Juhász-Nagy Judit, a Miskolc Holding Zrt. gazdaságfejlesztési igazgatója.

Miskolcon nem rég egy másik járműipari beszállító, a Patec is gyárbővítést jelentett be.

Jelentős a magyar autóipar és a keletről érkező befektetések aránya

Szijjártó Péter beszámolója szerint Magyarországon jelenleg közel 700 autóipari vállalat működik. Tavaly 550 ezer gépkocsit és több mint 2 millió autómotort gyártottak az országban, az ágazat exporthányada pedig 90 százalék felett van.

A külgazdasági és külügyminiszter rámutatott, hogy 2020 első hét hónapjában 19 százalékkal nőtt a Magyarország és Kína közötti kereskedelmi forgalom, ezen belül pedig 10 százalékkal gyarapodott a magyar kivitel. Mindemellett az utóbbi 10 évben 22 százalékkal emelkedett a keleti irányú exportunk, és 2019-ben fordult elő először, hogy egy távol-keleti ország hozta a legtöbb beruházást Magyarországra.