A bank az elmúlt fél évben azon dolgozott, hogy radikálisan megújítsa a lakáshitel-igénylést, és a fejlesztés eredménye, hogy jelentősen csökken a felhasznált papírmennyiség: az eddig átlagosan 150 oldalas dokumentummennyiség töredékére van csak papíralapon szükség, és az eddig megszokott átlagosan négy fióklátogatás helyett mindössze egy alkalommal, a szerződés aláírására kell bankfiókba menni, minden más online végezhető, videóbankár segítségével.

A lakossági hitelek egyik legismertebb típusa az ingatlanvásárlás céljából felvett jelzáloghitel, ám ez a hiteltípus az, amelynek igénylése és folyósítása mind a bank, mind pedig az ügyfél számára a legösszetettebb és legidőigényesebb folyamat.

A koronavírus-járvány miatt életbe lépett korlátozások idején fogott intenzív fejlesztésbe a pénzintézet, hogy ne csak a korlátozások hatálya alatt, de később is egyszerűbb, gyorsabb és sokkal kevesebb papíralapú ügyintézést igénylő legyen az igénylési folyamat, ugyanakkor teljes mértékben megfeleljen a jogszabályi és felügyeleti előírásoknak és minden fél számára biztosítsa ugyanazokat a jogi garanciákat, mint a korábbi, papíralapú ügyintézés. Ezzel a lépéssel a CIB Bank elérhetővé tette videóbanki csatornán keresztül a piaci kamatozású jelzáloghitelek igénylését.

Eközben azonban, hogy a szakértő segítség sem marad el: a folyamat során egy videóbankár áll az ügyfelek rendelkezésére, minden kérdésükre választ ad, és végigkíséri őket az igénylési folyamaton.

Arra számítunk, hogy hat hónapon belül a jelzáloghitel-igénylések 10-15 százaléka zajlik a most bevezetett, kényelmes és időtakarékos folyamat szerint. E terméknél a jogszabályi előírások miatt még nem lehetséges a szerződések megkötése elektronikus úton, de folyamatosan követjük a jogszabályi változásokat és vizsgáljuk annak a lehetőségét, hogy hogyan tudjuk kiszélesíteni az elérhető termékek körét, és megvalósítani a teljesen online lakáshitel-felvételi folyamatot - mondta Kói Tibor, a CIB Bank jelzáloghitelért felelős termékfejlesztési menedzsere.