Durvul a helyzet a CIB Banknál - még mindig a hibát keresik

Egész nap nem működtek a CIB elektronikus szolgáltatásai és a fiókokban sem tudtak segíteni az ügyfelek többségének. A pénz viszont megérkezett a számlákra, ha valaki ma várta, és bankkártyával lehet vásárolni.
Herman Bernadett, 2020. október 30. péntek, 18:00
Fotó: CIB Bank

Egész nap rossz volt a CIB Bank elektronikus rendszere a mai napon. A helyzet késő délutánra sem oldódott meg. "Nagyon sajnáljuk, de sajnos továbbra is zárva kell tartanunk az elektronikus csatornáinkat, a hibakeresés és javítás folyamatban van" - írja a bank honlapján

Az ügyfelek nem tudtak ma pénzt átutalni, belépni sem tudtak az internet- és a mobilbankjukba, de a fiókokban sem tudták elintézni azokat az ügyleteket, amelyek ügyfél-azonosítást igényeltek (vagyis a bankszámlájukkal kapcsolatban jóformán semmit). Ami működik: az ügyfelek az egyenlegüket a CIB-es ATM-eknél tudják ellenőrizni, illetve kártyás szolgáltatásaink továbbra is megfelelően működnek.

Ha valaki kártyalimitet szeretne módosítani vagy a saját számláik között szeretnének pénzt átvezetni, ezt CIB24 ügyfélszolgálat segítségével megteheti a (+36 1) 4 242 242 számon. A korábban megadott csoportos beszedési/állandó átutalási megbízások a mai napon a bank közlése szerint rendben teljesülnek, a probléma ezeket sem érinti, ahogy a CIB-es számlákra beérkező utalások is megjöttek.

A bank azt ígéri, nem fog ezen kívül senkit kár érni azért, ha nem tudta a rendszerhiba miatt a mai napon teljesíteni a hitelkártya-számlájára a befizetést vagy az ECO számla kapcsán elvárt jóváírást. Emellett elnézést kérnek, és próbálják kijavítani a hibát.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gtri, 2020.10.31 14:21

Most ismét láthatjuk egy a powerpoint prezentációkban minden bizonnyal "nagy rendelkezésre állásúnak" jellemzett rendszer valós értékét.
Mennyiért építenek ki mostanában egy ilyen "nagy megbízhatóságú" rendszert? :)
Mikor indul újra a banki szövegelés, hogy a digitalizáció milyen csodálatos? Az lehet, de nem a kelet-európai digitalizáció. Egy kis spórolás itt, egy kis sprórolás ott és máris nem annyira megbízható a rendszer. Hány 9-esnek volt mondva ennek a rendszernek a rendelkezésre állása?
Minden 12 órányi kiesés 0,137%-al csökkenti a rendelkezésre állást. Most már biztos, hogy nem jön össze a 99,9% rendelkezésre állás éves szinten.
Meg utána jön majd a szokásos mantra. Ezek bonyolult rendszerek, nem lehet mindent tesztelni és átnézni bennük. De azért biztatunk mindenkit, hogy ezekre a rendszerekre bízzák a pénzüket! Gondolom a bankok következő készpénzmentesítési javaslata az lesz, hogy legyen titkosítható minden banki üzemzavarról szóló hír. :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html