Csalókra figyelmeztet a UPC, minden ügyfél érintett!

Az ügyfeleknek az előfizetések átvállalását ígérik, valójában csak az emberek adatait és technikai eszközeit akarják ellopni.
Szabó Dániel, 2018. augusztus 16. csütörtök, 18:36
Fotó: MTI Fotó

Az elmúlt időszakban megszaporodtak a szolgáltatás átírásával kapcsolatos jogosulatlan visszaélések, amelyek során csalók élnek vissza a UPC nevével és ügyfeleinek jóhiszeműségével. A vállalat azt javasolja előfizetőinek, hogy minden esetben az ügyfélszolgálattal egyeztessenek, amennyiben előfizetésüket más nevére szándékoznak átíratni - figyelmeztet közleményében a cég.

A trükk az, hogy az ismeretlenek a UPC ügyfeleit megkeresve ajánlják fel, hogy átvállalják az előfizetett szolgáltatást. Azt ígérik, hogy így terhet vesznek le a vállukról, de valójában a céljuk, hogy hozzájussanak az ügyfelek személyes adataihoz, valamint még az átírási kérelem elbírálásának befejezése előtt eltulajdoníthassák a szolgáltatást biztosító berendezéseket (médiabox, modem).

A UPC Magyarország arra kéri ügyfeleit, hogy minden olyan esetben, amikor átírási kérelemmel keresik meg őket telefonon vagy interneten keresztül, egyeztessenek az ügyfélszolgálattal a folyamatot illetően, annak érdekében, hogy az esetleges visszaélések és anyagi károk megelőzhetők legyenek - közölte a cég, amely figyelmeztet, hogy a benyújtott átírási kérelmek során felmerült díjakat kizárólagosan az átvállalóra terheli.

A szolgáltató sem készpénzben, sem elektronikus úton nem kér be díjakat, a berendezések mozgatása pedig kizárólagosan az átírási kérelem sikeres elbírálását követően a UPC által történik meg.

Azt kéri a vállalat, ha valaki találkozik a csalókkal, akkor mielőbb jelezzék a 1221-es ügyfélszolgálati telefonszámon.

A fotó forrása: MTI Fotó/Balogh Zoltán


HOZZÁSZÓLÁSOK