Csődközelben van egy magyar buszgyár

A BKV üzemeltetéstechnikai okok miatt ideiglenesen kivonta a forgalmi állományból egy Modulo elektromos buszt. A többivel is rengeteg a baj, de a gyár garanciális javítása veszélyben van: az Ikarus Egyedi állítólag csődközelbe került.
Szabó Dániel, 2018. június 21. csütörtök, 16:57

A rengeteg műszaki hiba miatt ideiglenesen kivonták a forgalomból a magyar gyártmányú, az NLE-852 rendszámú, alig kétéves Modulo C68E-t. Az Index cikke szerint a jármű nem üzemképes, és nem várható, hogy a gyártó Ikarus Egyedi Kft. gyorsan kijavítja. Ezért a BKV, hogy addig se kelljen a közterheket fizetni rá, amíg áll, kivonta a forgalomból. Ha a gyártó kijavítja (még garanciálisan), akkor visszaállítják.

Azt pedig már az Omnibusz szakblogtól idézi a portál, hogy "e hét hétfőtől ne keressen senki sem munkásokat az Ikarus Egyedi Újszász utcai gyárában, ugyanis az embereket szabadságra küldték, mert sem anyag, sem alkatrész sem munkaeszköz nincs a gyárban." Értesüléseik szerint már nem csak a beszállítóknak tartozik a cég, hanem a hitelező bankok is várják a törlesztőrészleteket, amit még nem kaptak meg. Úgy tudják, hogy a hitelezők hamarosan végrehajtást kérnek a cég ellen.

A cég által szállítandó tíz röntgenbuszból május végéig egy lett kész, a pécsi és tatabányai elektromos buszokból egy sem, a 180 dízel csuklósból pedig 13 darab. Ez utóbbiakból 30-at kapna a BKV, a többit a Volánbusz - ismertetik a problémákat, amelyekről korábban a Napi.hu részletesen írt.

Érdekesség, hogy két éve ezzel a busszal reklámoztak a nemzeti buszstratégiát.

A fotó forrása: MTI Fotó/Máthé Zoltán.

HOZZÁSZÓLÁSOK