A Világgazdaság szerint ez inkább a felpereseknek kedvez, az új szereplő ugyanis így még jó ideig nem használhatja a januárban zárult árverésen elnyert frekvenciákat. Az új piaci szereplőnek az eredeti pályázati kiírás szerint 2012. december 31-ig kell megindítania saját szolgáltatását Budapesten, ágazati szakértők azonban eddig is úgy vélekedtek, igen valószínűtlen, hogy a társaság év végéig ki tudja építeni az ehhez szükséges hálózatot. A Fővárosi Törvényszék ugyanis augusztus 21-ig ítélkezési szünetet tartanak, így az MPVI ügyében sem születhet előrelépés - írja a Világgazdaság.

A HWSW Online Informatikai Hírmagazin idézi az MPVI-t, amely szóvivőjén keresztül a következő állásfoglalást juttatta el hozzájuk: "Várjuk a végleges bírósági döntés mielőbbi megszületését A döntés halasztása átmeneti bizonytalansághoz vezethet a mobilpiacon, a szereplők a nagyobb versenyre készülés helyett valószínűleg kivárásra rendezkednek be. Mindent meg fogunk tenni azért, hogy szolgáltatásunkat az NMHH frekvencia-árverést lezáró határozatában rögzített határidőben megkezdhessük."

A határozat felfüggesztésének fenntartása a Magyar Posta, a Magyar Villamos Művek és a Magyar Fejlesztési Bank által létrehozott negyedik mobilszolgáltató számára szinte biztosan egyet jelent azzal, hogy a cég nem tudja tartani az aukciót lezáró határozatban és a kiírási dokumentációban szereplő vállalásokat, vagyis a szolgáltatás nem tud december 31-ig elindulni - vélekedik a Népszava is. A frekvenciahasználati engedély nélkül komoly partnerrel nem tudna megállapodást kötni: a cégek a másodfokú döntésig nem vállalják a kockázatot, hogy az új szolgáltató esetleg mégsem szolgáltathat éveken keresztül - mutat rá a lap.

A Népszabadság keddi száma ismerteti: szakértők szerint az állami mobilcég az indulást követő első három évben százmilliárdot meghaladó állami pénzt igényel majd. A cég vezetői egyelőre nem ismertették az üzleti tervet, az indulás időpontját és a szolgáltató márkanevét sem. Álláspontjuk szerint ugyanakkor nem kötelezettek közbeszerzési eljárásra, annak ellenére sem, hogy közvetve százszázalékos állami tulajdonban van a cég. Ezért nem tudni, hogy kiírták-e már a hálózatépítési tendert.