Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A szerződés módosítását az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az M4-es gyorsforgalmi út 73. kilométerétől induló 17,6 kilométeres szakasz építését a Duna Aszfalt Kft. nyerte el, a becsült 23,5 milliárd forint helyett 26,3 milliárd forintért. Vele 2017. december 20-án kötött szerződést a NIF. Az építésre 24 hónap állt a nyertes rendelkezésére, amely múlt év december 20-án lejárt. Ez a határidő módosult ez év június 30-ra.

Az indoklás szerint az OVIT Szolnok és Cegléd közötti 22 kilovoltos távvezetékének a kiváltása húzódik, emiatt csúszik az útépítés is.

Az M4-es autópálya körül a Simicska-Orbán ügy kirobbanása után kezdődtek a bajok. Miután Simicska Lajos cége, a Közgép Zrt. is részt vett az építésben, a Gazdasági Versenyhivatal kartell eljárást kezdeményezett. Végül 2017 decemberében a magyar kormány per nélkül állapodott meg az M4-es autópályát építő cégekkel. Az állam a 2015 tavaszán leállított építkezésében részt vevő cégek egyikének sem fizetett kártérítést, csak az elvégzett munka árát térítette meg 45 milliárd forint erejéig. Az újraindítás után az M4-es már nem autópályaként, hanem kétszer kétsávos gyorsforgalmi útként készül.