Mennyibe kerül fenntartani az egyik legolcsóbb hétülésest?

A maximum 2,5 millió forintos állami támogatással megvehető hétüléses új autók közül a Dacia Lodgy az egyik legolcsóbb modell, most kiderült, mennyit fogyaszt. Ahogy az is, mennyibe kerül vele autózni három éven keresztül.
Csernátony Csaba, 2019. augusztus 3. szombat, 18:38
Fotó: Napi.hu

Júliustól a legalább három gyermeket nevelő családok 50 százalékos, legfeljebb 2,5 millió forintos támogatást kaphatnak, ha új, hétüléses autó vásárolnak. Az autóimportőrök is léptek, sok autót leakcióztak.

A palettán az egyik legolcsóbb modell, a hétüléses Dacia Lodgy, amelyből az egyik legjobban felszerelt verzió került a Totalcarhoz. A tesztből kiderül, hogy a négyhengeres, 102 lóerős benzinmotorral szerelt ötsebességes autó listaára közel 4,2 millió forint. Ez azt is jelenti, hogy az nem kell elmenni a 2,5 milliós plafonig, az állam az autó felét fizeti, azaz 2,1 millióval száll be.

Mennyibe kerül három évre?

A Dacia Lodgy a totalcaros teszt szerint kombinált üzemben (városi és országúti) 7 litert fogyaszt százon. A KSH júliusi 391 forintos országos benzinátlagára alapján évi 10 ezer kilométeres futásteljesítmény esetében csak a benzinköltség 273 ezer forint lesz, 15 ezer kilométernél 410 ezer, 20 ezernél pedig közel 550 ezer forint lesz a számla.

A kötelező biztosítások közül - 34 éves budapesti nő esetén - a legolcsóbbak a Netrisk kalkulátora szerint évi 50-80 ezer forintba kerülnek évente. Cascóval együtt pedig 160-200 ezer forint lesz az éves biztosítási díj. Cascót alapesetben nem kell kötni az állami támogatás segítségével vett autóra, ha valamilyen finanszírozást - hitel- vagy lízingkonstrukciót - igénybe vesz a vevő, akkor erre kötelezhetik.

Három évig nem lehet eladni

Lényeges előírás, hogy a támogatott autót egyébként három évig nem szabad eladni. A fentiek alapján vegyes fogyasztást, valamint a benzinárakat és a biztosítási díjakat fixnek véve - az éves futásteljesítménytől függően - 1-2,1 millió forintot visz el az autó. Ehhez jön még a kötelező szervizek költsége, az értékvesztés, előbbi új autónál 100 ezres nagyságrendű kiadás, a pontos összeg a futaásteljesítményről függ, az amortizáció szintén a futásteljesítménytől függ és az milliós tétel lehet.

Arról, hogy a hétüléses Dacia Lodgy mégis milyen autó, a Totalcar tesztjében olvashat részletesen.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

terabit, 2019.08.04 14:55

@Archer58: Mi van vele? Bementél egy autókereskedésbe és kértél egy vadiúj hétülésest?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Archer58, 2019.08.04 14:04

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2019.08.03 20:36

Höhöhö, dácia a dákórománok büszkesége... :D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Papuska54, 2019.08.03 19:22

Más autó fenntartási költsége mennyivel kevesebb ilyen bőven számolva? Mennyi, ha az egészet hitelre lízingeli valaki? Akkor a havi részletet a teljes árra kell számolni (esetleg 20% önrész.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html