Lassan üt a sárga csekk utolsó órája Magyarországon

A magyarok egyre inkább váltanának a digitális számlafizetési megoldásokra, de még csak az ötödük váltott a járvány közben is az elektronikus megoldásra. Viszont egyre többen mondják azt, hogy a sárga csekkek helyett valami gyors és rendezett megoldással fizetnék a számláikat.
Szabó Dániel, 2020. augusztus 24. hétfő, 10:24
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A magyar számlafizetők átlagosan öt számlát fizetnek be havonta, a legtöbb szolgáltató pedig még mindig papír alapon küldi meg a havi elszámolást a hulladékszállítás, a víz vagy éppen a távfűtés díjáról. A leginkább a mobilszolgáltatók számláit fizetik elektronikusan itt 69 százalékos az arány, de még csak az emberek ötöde használ digitális fizetési megoldást a közüzemi díjak rendezésére - derül ki a Díjnet internetes számlafizetési platform 20-69 éves korosztályra reprezentatív felméréséből.

A magyar lakosság jelentős része továbbra is papíralapon kapja meg és fizeti be a közüzemi számláit. A legtöbben a hulladékszállítás (87 százalék), a víz és csatorna (75 százalék), valamint a távfűtés díját (70 százalék) kapják így, míg a leginkább digitális szolgáltatónak a mobilcégek tekinthetők, ügyfeleik 69 százaléka már elektronikusan fogadja és fizeti mobilinternet- vagy mobiltelefon-számláját. A válaszadók átlagosan havi öt számlát fizetnek be, 55 százalékuk továbbra is papíralapon - jelentősen elmaradva ezzel a nyugat-európai trendektől.

Viszont a sárgacsekk-korszak végét jelezheti, hogy a megkérdezettek 49 százalékának fontos szempont a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig szívesen fizetné be a rezsijét a jelenlegitől eltérő, egyszerűbb, kényelmesebb módon. Ráadásul az emberek 25 százaléka nincs kibékülve azzal, hogy számláit különböző formában kapja meg az egyes szolgáltatóktól, és azokat így eltérő módon kell kiegyenlítenie. A számlafizetési szokásokon ugyanakkor még a kijárási korlátozások is csak részben változtattak, a válaszadók mindössze 19 százaléka váltott fizetési módot.

A szolgáltatóknak megéri ösztönözni ügyfeleik körében az elektronikus számlafizetésre történő áttérést, mert gyorsabb és költséghatékonyabb mint a hagyományos módszer, ezáltal jelentősen csökkenthetőek a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatban felmerülő költségek. Ezen felül, statisztikák alapján, további előnye az elektronikus számlabemutatásnak és -fizetésnek, hogy érdemben nő az ügyfelek fizetési fegyelme - hangsúlyozta Schiszler János, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. A platformjukon jelenleg 32 számlakibocsátó díjait rendezhetik az ügyfelek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Archer58, 2020.08.24 17:46

@palm: Pontosan. Három szót írtam be a Gugliba. Díjnet, Tékozló Homár,
Viva la Sárga Csekk!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

narancsragacs, 2020.08.24 16:10

Aztán ha 4 év múlva megtalál egy közjegyzői felszólítás hogy tartozol mert Micike elqúrt valamit a pénzügyön akkor mit mutatsz majd a bíróságon ha perig megy az ügy és közben kétszer bankot váltottál meg 3 szor laptopot cseréltél ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.08.24 14:35

@nemhiszem: Addig amíg a nyugdíjak több mint a fele a postán keresztül megy nem lesz változás.Kötelezővé meg nem tehetik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nemhiszem, 2020.08.24 14:30

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.08.24 14:26

@na4: Akkor ezt meséld el egy 70 éves néninek,zsákfaluba internet nélkül.Okos tojás!!!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html