Drága kávéval is fut a kávézóbiznisz

Jóval a budapesti kávézók átlagára felett lőtték be a nemzetközi láncok az árszínvonalukat, ennek ellenére a jelek szerint erős elszívó hatást gyakorolhatnak a piacra. A Napi kávézóláncmustrája alatt mindegyik hely pörgött és meglepetésre nemcsak a turisták, a magyarok is birtokba vették az új egységeket.
NAPI, 2010. június 23. szerda, 04:30

Az öt lánc közül a Napi felmérése szerint a Starbucksban adják legdrágábban a presszókávét, a cappuccinót és a tejes kávét, míg a Cafe Frei volt a legolcsóbb, jóllehet ez utóbbi a hagyományos presszószolgáltatásokra rendezkedett be, azzal a különbséggel, hogy az ínyenceknek több égtájról kínálnak különleges pörkölésű termékeket.

A két véglettel együtt a vizsgált öt lánc átlagára (presso, cappuccino, café latte) több mint 20 százalékkal magasabb a budapesti kávéházak átlagánál, úgy, hogy a Frei átlag alatti, míg a Starbucksé csaknem duplája az átlagos árszintnek.

Az árösszehasonlítás és egyéb részletek a Napi Gazdaság szerdai számában.

HOZZÁSZÓLÁSOK