Drágább BKV-t hoz a 4-es metró

„Számításaink szerint öt-hétmilliárdos többletköltséget jelent, amikor a 4-es metró egyes szakaszát, reményeink szerint jövő márciusban üzembe helyezzük” – ezt Tarlós István budapesti főpolgármester mondta a Magyar Hírlapban szombaton megjelent interjúban; hozzátéve: a teljes vonalon 2014 második felében indulhat el az új metró.
Index.hu, 2013. január 26. szombat, 11:10
Fotó: Napi.hu

A főpolgármester nem cáfolta azt az újságírói felvetést, hogy a metró üzembe helyezése "jelentősem emelkedő" BKV-jegyárat eredményez majd. Erre azt mondta: "ha az európai uniós támogatási szerződés kifizetésének feltételéül szabott megtérülési mutatók miatt rákényszerül a főváros az áremelésre, azt a budapestiek köszönjék meg a szabad demokratáknak és a szocialistáknak".

A főpolgármester azt mondta a metróépítés megtérüléséről, hogy szerinte az előző városvezetés "pontosan attól fél, hogy nem térül meg a beruházás", ezért vállalták többek között a dugódíjat is 2013-as bevezetéssel. "íMi sírtuk ki az uniónál, hogy kelljen 2013-tól bevezetni, mert ennek semmilyen feltétele nem adott."

Tarlós szerint az ellenzékiek "nyilván attól is tartanak, hogy esetleg 2014-ben szalagvágás jön, és nem az ő kezükben lesz az olló". Az egész metróberuházást exkluzív gazemberségnek nevezte, és azt mondta, hogy amikor az előző városvezetéstől átvették a metró ügyét, már kényszerpályán voltak. "Ma sem tudjuk, hogy vakarjuk ki ezekből a szerződésekből Budapestet" - mondta, felsorolva, hogy egyetlen rossz szerződés miatt a Siemensnek hetvenmillió eurónyi többletkövetelése volt, de hasonló volt a helyzet a Swietelskyvel és a Bamco nevű céggel is.

Arra a kérdésre, hogy végül összességében mennyibe kerül a metró megépítése, azt mondta: "nincs ma ember, aki pontos számot tudna mondani", csak annyit tud, hogy most 420-430 milliárd forint a beruházás fedezete. Az szinte biztos, hogy a metró második szakasza nem épül meg, "se az országnak nincs rá fedezete, se az unió nem támogatja".

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

coni, 2013.01.26 15:03

Tarlós át fog adni a választások előtt néhány héttel egy olyan metróvonalat, ahol jól érzékelhetően nem a metrókocsikhoz való szoftvert vettek meg ezért állandóan le fog állni. Továbbá az új kocsikban csak minden második álló utas tud megkapaszkodni valahol.
Elfogadnám azt a verziót, hogy nem ő és holdudvara nyelte le a zsozsót, hogy ezt nagy rakás sz@rt átvegye, de ugye akkor rá kellene mutatnia a tényleges felelősökre, valamint eljárást kellene indítania ellenük.
Ennek azonban nyoma sincs, marad az első verzió.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tarTosPista, 2013.01.26 11:32

Hol a lé?
Inforádió 2008:
Madrid három év alatt, 96 milliárd forintból megépítene egy, a budapesti 4-es metróhoz hasonló metrót, válaszolta az Inforádió kérdésére Madrid tartomány közlekedési és infrastrukturális tanácsadó testülete.

Madrid tartomány kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban, tudta meg az Inforádió a tartomány

Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testületének sajtóirodájától.
A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt, és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került.
A testület sajtóirodája szerint a madridi autonóm kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni.
Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne.
A budapesti metróköltség folyamatosan emelkedik, s habár még a beruházás az elején tart, már túllépte az 500 milliárd forintot. Az összehasonlításhoz hozzátartozik, hogy a jelenlegi 511 milliárd forintos költségnek része a 163 milliárd forintos Baross tér-Bosnyák tér közötti plussz három kilométeres szakasz is.
A madridi sajtóiroda közölte, hogy a nagy közlekedési bonyodalmakat jelentő párhuzamos építkezések ellenére minden új vonalat és állomást az előre tervezett határidőre adtak át, és egy beruházás esetében sem lépték át a megadott költségkeretet.

Ergo, Bp 1 vonalat drágábban hoz ki, mint Madrid kettőt. 4 év alatt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html