Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az előző hónaphoz és tavaly októberhez képest is áremelkedést mutat az áruházláncoknál az mfor.hu fogyasztóikosár-összehasonlítása. Az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy üzletének kínálata alapján tavaly októberhez viszonyítva átlag 2,7 százalékkal kerül többe ugyanaz a termékcsoport. Komolyabb, 4,7 százalékos áremelkedés volt az Auchannál, az Intersparban 2,4 százalékkal kellett többet fizetni, a Tescónál egy százalékkal nőttek az árak egy év alatt.

Havi összehasonlításban 0,2 százalékkal nőttek az árak. Ez 37 forintos árkülönbséget jelent a szeptemberhez képest - így jött ki a számla végösszege 20 080 forintra az előző havi 20 043 forint után.

Vaskos áremelkedést mértek a hírportál sajtómunkásai a gyümölcsosztályokon. Egy hónap alatt 33 százalékkal került többe a banán és 39 százalékot drágult az alma. Tíz százalékot meghaladó drágulást találtak az üdítőnél (+16), a májasnál (+12), valamint a kávénál és a teánál (+10-10). Olcsóbb lett viszont egy hónap alatt a tojás (14 százalékkal), a narancslé (13 százalékkal) és a tészta (11 százalékkal).

Tavaly októberhez képest "csak" 4,9 százalékkal kerül többe a banán és 5,7 százalékkal az alma. Eközben 20 százalék feletti áremelkedés történt a rizsnél (+27) és a burgonyánál (+23). Sokat drágult a kenyér is egy év alatt: tavaly októberhez viszonyítva 15 százalékkal kell többet fizetni érte. Tíz százalékot meghaladó árcsökkenés (-14) kizárólag a tojásnál volt tapasztalható.