Dugódíj és adó kivetésével segítene Tarlós a BKV-n

Tarlós Isvtán a BKV megmentése érdekében javaslatcsomagot küld a miniszterelnöknek, ez egyebek mellett tartalmazza a dugódíj és a közlekedési adó bevezetését, a forrásmegosztási törvény módosítását, az egységes parkolási rendszer és az állami közlekedési holding létrehozását.
MTI, 2012. január 9. hétfő, 12:31
Fotó: Napi.hu

Tarlós István főpolgármester hét-nyolc pontból álló javaslatcsomagot küld Orbán Viktor miniszterelnöknek hétfőn a BKV helyzetének hosszú távú rendezése kapcsán.A városvezető a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorának hétfő reggel nyilatkozva kívánatosnak nevezte a hosszú távú megoldást, ugyanakkor megjegyezte, ha "most a rövid távú problémát nem oldjuk meg a kormánnyal közösen, akkor semmiféle hosszú távú megoldásnak nincs értelme és létjogosultsága, mert másfél hónapon belül összeomlik a BKV". Mint hangsúlyozta: egy év alatt húsz év "felhalmozott szervezetlenségét" ebben a gazdasági helyzetben nem lehetett végigvinni.

Behajtási díjat vezetnének be

A kormányfőnek készített javaslatcsomagról elmondta, hogy az abban foglaltak többnyire ismert pontok, de van köztük új elem is. Mint kifejtette, a személyszállítási törvény alapján kiemelnék a rossz hatékonysággal folytatott tevékenységeket a BKV kereteiből, amelyek jegyzéke már készen van; ki kell építeni a behajtási díj bevezetéséhez szükséges technikai berendezéseket; továbbá megkezdték az őrzött P+R parkolók építését.

Közlekedési adót is kivetnének

Tarlós István közlése szerint a működés finanszírozásához két súlyos intézkedést kell hozni párhuzamosan: a közlekedési adó bevezetését és a forrásmegosztási törvény átalakítását. Kitért arra is, hogy a főváros költségvetése kapcsán többször említett "bűvös és érthetetlen 700 milliárdos szám" csak úgy nyerhet értelmet, ha a főváros költségvetését és a kerületekét összeadják, ám hogy a kerületek részt vesznek-e a közlekedés finanszírozásában, az nem megállapodás, hanem jogszabály kérdése - hangsúlyozta a főpolgármester, hozzátéve, hogy "a jelenlegi jogszabályok ezt éppenséggel kizárják".

Közlekedési holding kellene

Tarlós István a javaslatok között említette az egységes parkolási rendszer szükségességét is, amelyet az új önkormányzati törvény szintén kizár, miközben - álláspontja szerint - az ebből származó bevételeket a tömegközlekedésre kellene fordítani. A főpolgármester meglátása szerint ki kell szervezni, legalább részlegesen, a buszszolgáltatást, valamint műszaki-gazdasági szempontból létre kell hozni a MÁV-BKV-Volán holdingot.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2012.01.09 17:41

"A főpolgármester meglátása szerint ki kell szervezni, legalább részlegesen..."- ezt Minden Idők legendásan legjobb és Leghatékonyabb ( utcaelnevezések megváltoztatásában ! ) Főpolgármestere, aki még könyvet is kiadott enenmagáról, kiegészítette azzal, hogy "mégha ezt privatizációnak is hívják".

Az Emberek most megérthetik, hogy ai az "emút8év"-ben zajlott, az csak azért nem volt jó, mert a privatizálás úgy önmagában nem népellenes cselekedet - pedig a Mi Nemzeti Jobboldalunk elátkozta rendesen ezt a formát -, hanem csak a nem-jobboldali, nem-nemzeti privatizáció a rossz.

Aki ezt a különbséget most elfogadja, annak igazi narancs van az agya helyén.

Sokan lesznek, de bizom benn, hogy nem elegen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Daneeka, 2012.01.09 14:42

@nemtudom:
Ha utána keresel, a különböző fővárosi parkolási kft-k pártközeli cégek. Ez egy tipikus párfinanszírozási történet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laspezia, 2012.01.09 14:41

@yooseph:
Na, ez igaz!Ez a pofátlanság teteje!
Akkor még egy idevalót: itt, Hajdúszoboszlón, ha két lakásod( 2* 6 millió) van, ez egyik után adózni kell, de ha egy, az lehet 200 milliós is, akkor nem!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

yooseph, 2012.01.09 14:35

Mire fel van egyáltalán parkolási díj?
Adókból épültek a közutak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laspezia, 2012.01.09 14:01

@nemtudom:
Jól tudom, hogy van már olyan kerület, aki saját céget hozott erre létre?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html