Most Ön is beleszólhat a Duna kikötőinek fejlesztésébe!

A dunai vízi közlekedés élénkítésére az év végére elkészül az országos kikötőfejlesztési főterv stratégia széles körű társadalmi egyeztetés keretében - jelentette be Sztilkovics Szávó, a Mahart Zrt. vezérigazgatója az európai uniós forrás felhasználásával megvalósuló projekt indító konferenciáján az MTI beszámolója szerint.
Domokos Erika, 2019. január 30. szerda, 16:25
Fotó: Napi.hu

A Mahart Zrt. közbeszerzési eljáráson választotta ki az Ex Ante Tanácsadó Iroda és a Mahart Passnave Kft. alkotta konzorciumot a munka elvégzésére, amelyre 1 millió euró áll rendelkezésre európai uniós forrásból. A munka keretében egyebek közt komplex anyagot készítenek a műszaki és ipartelepítési lehetőségekről, felülvizsgálják a jogi engedélyezési folyamatokat, elkészítik a komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmányát, és javaslatot tesznek 20 kikötőiprojekt-fejlesztésre - mondta Barna-Lázár Zoltán, az Ex Ante ügyvezetője.

Soha ennyi forrás nem állt még rendelkezésre a dunai hajózásban rejlő lehetőségek feltérképezésére, egy ilyen típusú átfogó stratégia készítésére, amely mentén a kormány olyan beruházásokról dönthet, amelyek felkelthetik a befektetői érdeklődést, és gazdaságélénkítő hatásuk lesz - véli Sztilkovics Szávó. Példaként említette a gönyűi kikötő fejlesztését, amely egy német cég jelentős magyarországi beruházását vonzotta.

Magyarország 2030-ig jelentős mértékben növelni kívánja a vízi áruszállítás arányát a kombinált árufuvarozásban, ehhez fejleszteni kell az infrastruktúrát a Dunán is - írta az MTI.

Májusig várják a konkrét fejlesztési ötleteket, javaslatokat kikötőfejlesztésre az erre a célra létrehozott huport.eu honlapon, ezekből választanak ki húszat, amelyet beépítenek a stratégiába.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Panzerkraftwagen_Drei, 2019.01.30 19:10

@jfszabo: pontosan. "Fejlesztés" címen kidobnak milliárdokat kikötőkre, víz meg nem lesz a Dunában. A lényeg, hogy a mutyibanda megint lophasson egy kis állami pénzt a betonozással. Lásd még üres stadionok, arénák és egyéb betonförmedvények. Hogy rohadjanak meg a mutyielvtársak.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

jfszabo, 2019.01.30 17:33

A tervek szépek és jók, de amig nem tudjuk garantálni az egész évben hajózható vízmennyiséget, addig feleslegesen kidobott pénz. Ez olyan, mint amikor az emelet előbb épül meg, mint a pince. Először az állandó hajózható vízmélységet kell biztosítani, ez kb. 270 cm, és ha ez megvan, akkor lehet továbblépni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html