A Multireklám felvásárlásával piacvezetővé vált osztrák Epamedia-csoport amellett, hogy alaposan átmozgatta a kültéri reklámpiaci pozíciókat, információnk szerint infláció feletti áremelésre készül. A cég a piac felét mondhatja magáénak, amellyel nem kizárt, hogy árat szeretne diktálni. A kültéri reklámpiac többi szereplője ugyanakkor ennél szerényebb áremelést tervez, és közösen próbálnak fellépni a domináns osztrák céggel szemben. Amint arról már beszámoltunk, a magyar piac további hat meghatározó cége - az Europlakat, az Euro AWK, a Pont Reklám, a Hungaroplakat-QIB, a Mahir City Poster és az Avenir - együttműködési megállapodást kötött a közös fellépésről. Többek között az óriásplakátok és a világító city light táblák iránti erősödő igény miatt döntött az áremelés mellett az Epamedia - mondta a Napi kérdésére Hidvégi Melinda vezérigazgató, és ez várhatóan eléri vagy meghaladja a 10 százalékot. Hozzátette, hogy az elmúlt években is az éves inflációt meghaladó mértékben nőttek az árak. Az Epamedia egyébként az óriásplakát-piac 49, a citylight-piac 60 százalékát birtokolja. Az ügyvezető kérdésünkre elmondta, hogy a cégcsoport tagjai megőrzik ugyan önállóságukat, de az értékesítés január 1-jétől közös rendszerben történik. Az Euro AWK a gazdasági nehézségekre tekintettel infláció alatt tartja jövőre árait. Fonyó Károly ügyvezető igazgató kérdésünkre elmondta, hogy a táblák jobb kihasználásával szeretnék növelni bevételeiket. Infláció körüli áremeléssel indítja a jövő évet az Europlakat és a Hungaroplakat-QIB is. Az utóbbi cég vezetője, Gátai Péter azonban hozzátette, hogy az Epamedia árképzésével ellentétben megőrzik eddigi kedvezményrendszerüket, ezért lesz náluk csak néhány százalékos a drágulás. Boda János, a Magyar Közterületi Reklámszövetség újonnan megválasztott elnöke - az Europlakat vezérigazgatója - kérdésünkre elmondta, hogy aggályosnak tartja a Multireklámmal megerősödött osztrák cég erőteljes piaci fellépését. Ő úgy tudja, az osztrákok piaci erejükkel élve a nagy mennyiségben rendelő ügyfeleknek nyomott áron kínálják a táblahelyeket, míg a kisebb megrendelőknek az inflációt jelentősen meghaladó mértékben emelik az árakat. Az Epamedia-csoport jelenleg mintegy 5 ezer óriásplakáthellyel rendelkezik Magyarországon. A vetélytársak közül az Europlakat 4600, a Hungaroplakat-QIB 3300, az Euro AWK 3000, a Pont 2600, az Avenir pedig 1800 óriásplakátot tud kihelyezni.