GVH: becsapták a telekomosokat - sokat fizethet a cég (A Telekom reakciójával frissítve)

A Telekom megtévesztette az ügyfeleit, amikor az ingyenesen és kedvezményesen reklámozta a telefonokat. A GVH 670 millió forintos bírságot adott érte. A Magyar Telekom a jogsértést nem ismeri el, de még a fellebbezésről sem döntött a cég - közölte a telekommunikációs cég a GVH döntésével kapcsolatban.
Csernátony Csaba, 2020. február 19. szerda, 13:45
Fotó: Napi.hu

A január végi büntetés után újabb tekintélyes bírságot rótt ki a Magyar Telekomra a Gazdasági Versenyhivatal szerdán.

36 vagy 96 ezer forinttal több

A mostani döntésben szereplő 670 millió forintos büntetést azzal indokolja a GVH, hogy a cég megtévesztette a fogyasztókat 0 forintos vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó  kampányaival. A Magyar Telekom ugyanis azt sugallta lakossági ügyfeleinek a 2016 augusztusától 2017 áprilisáig tartó kampányban, hogy mobiltelefon-készülékekért kizárólag a feltüntetett árat kell fizetni.

A reklámokból  azonban nem derült ki, hogy a telefonkészülékekhez kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza.A hirdetések alapján a fogyasztók nem ismerhették az előfizetésbe beépített árrész nagyságát, így végső soron azt sem, hogy milyen áron jutnak a készülékekhez.

A GVH szerint az előfizetőknek a kétéves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36 ezer forinttal, a NEXT M csomag esetén összesen 96 ezerrel többet kellett fizetniük, mintha ugyanazon előfizetésre készülékvásárlás nélkül szerződtek volna.

A sebességgel sem volt minden oké

Január végén pedig azért büntette meg a Telekomot a GVH, mert a cég a "Most generáció" kampányában a maximális sebességű hálózatra utaló állításával tévesztette meg az ügyfeleket.

A hatóság ezért bírságot szabott ki, de azt több lépcsőben, feltételekkel határozta meg, ennek egy részét nem kell majd megfizetni, ha a cég a vállalásainak megfelelően kompenzálja vezetékes és mobilinternetes előfizetőit.

A jogsértést a Telekom nem ismeri el

A cikkünk megjelenését követően a Magyar Telekom a GVH döntésére reagálva közölte: "a Telekom folyamatosan törekszik arra, hogy kedvező konstrukcióban kínáljon okostelefont ügyfeleinek. A GVH által kifogásolt kampány kapcsán a Telekom a jogsértést nem ismeri el, a döntés ellen várhatóan jogorvoslattal él, erről a döntés részletes tanulmányozását követően dönt."

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Juzek, 2020.02.20 09:42

@Józsi2222: Neked meg az előző hsz.-ben van igazad.
A telekom és az összes multi hajlamosak a csalásra, megtévesztésre. Mibőlfizenék a sok ügynököt?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2020.02.19 15:28

@Józsi2222:
Csak az idióták hihetnek abban, hogy egy cég ajándékot ad.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2020.02.19 15:25

Pont mint a devizahitelesek.
Nem tudták, hogy mindenért fizetni kell.
A kisebb kamatért a nagyobb kockázattal.
Vagyis nem kizárt, hogy sokan voltak olyanok, akik azt hiték, hogy ingyen kapták az ingyenes telefonokat.
Szerintem a TELEKOM-nak van igaza.
Miért neki kellene felelnie az adott ügyfelek ilyetén hülyeségéről?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html