A felmérés az online médiatulajdonosok önbevallásán alapul, a riport elkészítéséhez 36 médiatulajdonos az általuk képviselt 88 honlapról szolgáltatott információt, lefedve ezzel a teljes online reklámpiacot. Novák Péter, a MRSZIT vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte, hogy miközben a informatikai, távközlési és internet-szektor reklámköltésének piaci részesedése a 2000 negyedik negyedévi 48 százalékról az idei második félévre 34 százalékra csökkent, az autópiar jelenléte 5 százalékról 19 százalékra nőtt, az FMCG-szektoré pedig 2,8-ról 6,3 százalékra emelkedett. Tovább folytatódott az ügynökségek szerepének bővülése, ezen belül az internetre specializálódott interaktív szolgáltatók az év második negyedévében már a megrendelések 55 százalékát birtokolták, miközben a közvetlen, hirdetői vásárlások aránya csökken. A hirdetési formák közül 68 százalékra csökkent a bannerek aránya, ugyanakkor az e-mail-hirdetések népszerűsége tovább nőtt. Az IDC Hungary ügyvezetője szerint Kelet-Európában további piacbővülés várható.