Egy év alatt 70 százalékkal nőtt a hazai online reklámpiac

A hazai reklámpiac stagnálása mellett továbbra is növekszik az online reklámozás, 2001. első félévében 1,07 milliárd forintra emelkedett az interaktív eszközökre fordított reklámköltés, ami éves összevetésben 71 százalékos növekedést jelent - áll a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozat (MRSZIT) közleményében. Az Interaktív Reklámköltés Riport (IRR) elnevezéssel napvilágot látott jelentés az IDC közreműködésével készült el.
Ádám Viktor, 2001. november 7. szerda, 13:38
Fotó:

A felmérés az online médiatulajdonosok önbevallásán alapul, a riport elkészítéséhez 36 médiatulajdonos az általuk képviselt 88 honlapról szolgáltatott információt, lefedve ezzel a teljes online reklámpiacot.
Novák Péter, a MRSZIT vezetője a piaci folyamatokkal kapcsolatban kiemelte, hogy miközben a informatikai, távközlési és internet-szektor reklámköltésének piaci részesedése a 2000 negyedik negyedévi 48 százalékról az idei második félévre 34 százalékra csökkent, az autópiar jelenléte 5 százalékról 19 százalékra nőtt, az FMCG-szektoré pedig 2,8-ról 6,3 százalékra emelkedett.
Tovább folytatódott az ügynökségek szerepének bővülése, ezen belül az internetre specializálódott interaktív szolgáltatók az év második negyedévében már a megrendelések 55 százalékát birtokolták, miközben a közvetlen, hirdetői vásárlások aránya csökken.
A hirdetési formák közül 68 százalékra csökkent a bannerek aránya, ugyanakkor az e-mail-hirdetések népszerűsége tovább nőtt. Az IDC Hungary ügyvezetője szerint Kelet-Európában további piacbővülés várható.

HOZZÁSZÓLÁSOK