Egy jegy, ami mindent visz: miért késik a közlekedési szuperkártya?

Csúszásban van a kormány egyik "korszakalkotó" ígéretének, a minden tömegközlekedési járművön használható elektronikus jegyrendszernek a megvalósítása, a rendszer kiépítésével kapcsolatos pályázatot menet közben módosították, ami egyes indulókban az összejátszás gyanúját kelti.
Napi.hu, 2016. július 12. kedd, 09:04
Fotó: Napi.hu

Több mint egy éve döntött arról a kormány, hogy bevezeti az elektronikus közlekedési kártyarendszert, a próbaüzemnek tavasszal kellett volna indulnia, ám egyelőre ennek semmi jele - írja a Népszabadság.

A természetesen a nemzeti jelzőt sem nélkülöző nemzeti elektronikus jegyrendszerplatform (NEJP) azt ígéri, hogy a tulajdonos egyetlen elektronikus közlekedési kártyával körbeutazhatja az egész országot, szabadon cserélgetve a közlekedési eszközöket, amelyeket használ. Emellett belecsempésznék az e-kártya rendszerbe az elektronikus személyi igazolványt és a diákigazolványt is.

A NEJP kiépítésére tavaly augusztusban hirdetett tendert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM), az egyeztetések azonban elhúzódtak, és csak mostanra jutottak el odáig, hogy lezárhassák a pályázatot. Az üzlet értékét 20 milliárd forintra becsülik (ez nagyjából egy Nemzeti Színház ára). Az ajánlatok elbírálásánál 80 százalékos súllyal veszik figyelembe az árat és 20 százalékkal a műszaki tartalmat.

Az utóbbinál az a lényeg, hogy rendszernek magyarnak kell lennie. Nem dobozos, szállítói megoldást vár a megrendelő. Az egyeztetések alapján ezért  módosították a feltételeket. Az NM nem tagadja, hogy csúszásban vannak.

Egyes pályázók ugyanakkor úgy látják, hogy a változtatások célja, hogy a "kedves" pályázó felé lejtsen a pálya. A módosításokkal egyébként törölték a pályázatok rangsorolásának előre meghatározott módját, köztük a benyújtott pályázatok tranzakciószámon alapuló pontozását.

HOZZÁSZÓLÁSOK