Egyedi fogyasztóvédelmi panasz alapján indított vizsgálatot a Generali Providencia Biztosító Zrt.-nél és a Raiffeisen Banknál, mely során megállapította: az ügyfél hitelfedezeti életbiztosítást kötött a biztosítóval, ennek ügyintézése kapcsán a banknak is lett volna feladata, mégpedig az ügyfél tájékoztatása, amely elmaradt - tájékoztatta a felügyelet szóvivője az MTI-t. Binder István emlékeztetett: a felügyelet kormányrendelet alapján 2009 szeptember elsejétől kapott felhatalmazást arra, hogy egyedi fogyasztóvédelmi panasz esetében bírságoljon a pénzügyi szektorban. Ezért szaporodtak meg az ilyen jellegű határozatok. Ezekek az egyedi panaszoknak a nyomán csak 2010-ben eddig 80 esetben szabott ki - 100 ezer és több millió forint közötti - bírságot a PSZÁF. Szakértők szerint, ha a felügyelet megállapította a pénzügyi vállalkozás vétségét, akkor az ügyfélnek jó esélye van arra, hogy ha szükséges, akár jogi úton kapjon kártérítést.