A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. még 2004 októberében írt ki nyílt közbeszerzést évi 500 millió forint értékű étkezési utalvány beszerzésére, 4+4 évre. A tendert a CBA Kereskedelmi Kft. nyerte meg, amellyel a szerződést az év decemberében meg is kötötte a BKV. A szerződésben 12.500 fővel és havi 3.500 forint értékű jeggyel kalkuláltak, kikötve, hogy ha változnak az adószabályok, akkor a szerződést is módosítják.

Ez év márciusában úgy módosították a szerződést, hogy a jegyek meleg étkezésre is legyenek alkalmasak, a személyenkénti havi melegétkezési jegyérték pedig - a kollektív szerződés módosítása miatt - 6.000 forintra növekszik.

Amikor áprilisban a szerződés módosítása megjelent a Közbeszerzési Értesítőben, egy közérdekű bejelentés alapján a Közbeszerzések Tanácsa elnöke jogorvoslatot kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottságnál.

A KDB megállapította, hogy a közbeszerzésen megkötött szerződést csak előre nem látható olyan ok miatt lehet módosítani, amely valamelyik fél jogos érdekét sérti. Ebben az esetben pedig a BKV kollektív szerződésének a módosítása hozta magával a szerződés megváltoztatását.

A módosítás igénye a BKV érdekkörében merült fel, így egyik fél oldalán sem merült fel jogos érdeksérelem, így nem módosíthatták volna a szerződést. A jogsértés miatt 1 millió forint bírságot szabott ki a KDB.